شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر : 69631

پیش بینی قیمت دلار 6 بهمن 1401

پیش بینی قیمت دلار 6 بهمن 1401
پیش بینی قیمت دلار 6 بهمن 1401 نشان می‌دهد این بازار احتمالا فردا هم نوسانی باشد و آینده ارز کشور بستگی به تصمیمات آتی در خصوص برجام دارد.

به گزارش شهر بورس، دلار امروز هم مانند روزهای گذشته نوسان بسیاری را تجربه کرد و در نرخ آن در بعضی ساعات افزایشی و در بعضی ساعات روز کاهشی بود اما پیش بینی قیمت دلار 6 بهمن 1401 چیست؟

امروز کشمکش میان دلار و نهاد پولی کشور بازار ارز را با نوسان زیادی همراه کرد. این اسکناس آمریکایی که در روزهای گذشته متاثر از سیاست‌های بانک مرکزی، کاهش چند پله‌ای را پشت سر گذاشته است، امروز هم میان صعود و نزول سرگردان بود.

تلاش بازارساز سوخت شد؟

در حالی که بازار ارز به یکی از بازارهای پرخبر روزهای اخیر تبدیل شده است و اخبار رسیده از کشورهای همسایه چندان به مذاق بازارساز نیست، بانک مرکزی برای همین کاهش چند پله‌ای تلاش زیادی کرده است؛ کاهشی که به اعتقاد تحلیلگران بازار چندان محسوس نیست.

روز گذشته بانک مرکزی، دلار توافقی را حذف کرد و قیمت یورو از سایت سامانه بازار متشکل ارزی غیب شد؛ بانک مرکزی بازار آزاد ارز را به رسمیت شناخت و تاکید کرد برای نظم‌دهی به قیمت دلار مستقیما به بازار ورود می‌کند.

امروز قیمت دلار صرافی ملی، در کانال 41 هزار تومان معامله شد. به نظر می‌رسد مسیر کاهشی قیمت دلار با سخت شدن ثبت سفارشات دلاری در عراق، امارات و چین در مقابل سیاست‌های ارزی کشور قرار گرفته‌اند.

سیگنال‌هایی که بازار امروز ارز را پرنوسان کرد تحولات بانک مرکزی عراق و تنگ شدن حلقه تحریم‌هاست و باید دید نهاد پولی کشور، این بار برای مدیریت بازار کدام برگ برنده را رو می‌کند؟


بیشتر بخوانید: قیمت ربع سکه در بورس کالا


امروز دلار هرات با قیمت ۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و سلیمانیه نیز ۴۲ هزار و ۶۵۰ تومان شد. روند فردایی ارز در بازارهای همسایه صعودی است.

اخبار مثبت و منفی، توامان بر قیمت دلار فشار می‌آورند و قیمت با وجود فاکتورهای موجود و موثر در اقتصاد کلان کشور، تمایل به روند افزایشی دارد.

کارشناسان بازار با این ذهنیت که دولت تا چه زمانی قادر خواهد بود فنر دلار را فشرده نگه دارد و «اقتصاد زبان زور و دستور نمی‌فهمد»، معتقدند تا زمانی که سیاست‌های دولتی به یکباره روند طبیعی بازار را تغییر می‌دهد، هر گونه پیش‌‌بینی ناممکن است.

خروج برجام از کما!

قیمت دلار فعلا بالای محدوده ۴۰ هزار تومانی نوسان دارد و فعالان بازار شکستن محدوده مذکور را بعید می‌دانند؛ در همین راستا مجتبی دیبا،کارشناس بازارهای مالی با اشاره به‌ اینکه بازار ارز تحت تاثیر اخبار ثابت نشده‌ای نوسان دارد،گفت: صحبت‌هایی مبنی بر تغییر برخی ساختارها از سوی مسئولان اقتصادی کشور عنوان شده که عده‌ای این تغییر را نشانه از سرگیری مذاکرات برجام تلقی کرده‌اند؛ این تغییر سیگنال مثبتی برای بازار به حساب می‌آید.

او افزود: خبرها ضد و نقیض است و کاملا در فضای مه آلود جلو می‌رود و چون نمی‌توانیم آینده را شفاف ببینیم نمی‌توانیم شفاف صحبت کنیم؛ با توجه به اینکه وزن اخبار نامساعد سیاسی بالاست و اگر وزن خبرها به سوی اخبار سیاسی منفی برای ایران باشد، احتمال دارد که دلار بار دیگر تا نیمه کانال ۴۰ نیز پیشروی کند.

او در پیش بینی قیمت دلار 6 بهمن 1401 می‌گوید: فعلا با اخبار و اطلاعاتی که شاهد آن هستیم نمی‌توانیم بلندمدت را پیش‌ بینی کنیم و باید قدم به قدم حوادث را تحلیل کنیم که از این زاویه دید کار سخت می‌شود.

دیبا فضای داخلی را عاملی جهت بی‌ثباتی برای اخبار مثبت بازار کشور عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به اخبار متفاوت در فضای سیاسی این روزها و اخبار بی‌شمار ایران در فضای بین المللی، باید دید روند قیمت دلار در بازار با توجه به ارزپاشی و تلاش دولت برای مهار قیمت دلار، چگونه رقم می‌خورد.

دیروز رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در ماه فوریه به ایران سفر خواهد کرد. هر چند این سفر در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بارها لغو شده بود و بازارساز از آن به مثابه ابرازی برای کاهش قیمت دلار استفاده کرده بود.

گروسی این بار مدعی شده که از برجام جز یک «پوسته خالی» باقی نمانده است. او گفته است شاید بعد از این سفر، «پیشرفت‌هایی» در این زمینه حاصل شود. چراغ سبز گروسی به تهران در کنار اقدامات اخیر نهاد سیاست‌گذار موجب خروج موقت عده‌ای از معامله‌گران از بازار ارز شده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − 2 =

پراپ تریدینگ

کمان