شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر : 92810

پیش بینی قیمت دلار 4 مهر 1402

پیش بینی قیمت دلار 4 مهر 1402
قیمت دلار امروز تغییرات چندانی نداشت و همانند روزهای گذشته روند متعادلی را تجربه کرد. پیش بینی قیمت دلار 4 مهر 1402 چگونه است؟

به گزارش شهر بورس، امروز دلار در بازه قیمتی ۴۹ هزار و ۴۵۰ تا 49 هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. پیش بینی قیمت دلار 4 مهر 1402 چگونه است؟

دیروز اخباری در خصوص پیشرفت درباره مذاکرات برجام از سوی علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران به بازار ارز رسید. این خبر ساعاتی بعد تکذیب شد، اما امروز معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که خبر جعلی نیست و هنوز زمان مناسب انتشار آن فرا نرسیده است. با این وجود معامله‌گران همچنان چشم به سیاست‌های خارجی دوخته‌اند و بازیگران ارزی نیز معتقدند بازار خالی از سیگنال منفی است و زمزمه‌هایی از توافق موقت به گوش می‌رسد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سیگنال‌های سیاسی همچنان برای مهار قیمت دلار موثر هستند اما سیاست‌گذار باید یا به فکر سیگنال جدیدی برای مدیریت ارزی کشور باشد. آنها می‌گویند اخبار مربوط به آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده ایران به ایستگاه آخر رسیده و اخبار توافق موقت ایران و آمریکا نیز پیشخور شده است؛ حال باید خبر جدی در خصوص رفع تحریم‌ها یا برجام به بازار مخابره شود تا دلار کانال ۴۹ هزار تومانی را از دست بدهد.


بیشتر بخوانید:آیفون 15 در بازار ایران چند؟


دلار ارزان نمی‌شود

در همین راستا سجاد بوربور فعال و کارشناس اقتصادی در خصوص پیش‌بینی روند قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت دلار با تصمیم سیاست‌گذار کاهش داشته است و غیر از سرکوب این اسکناس هیچ کاری از دست دولت برنمی‌آید. زیرا تورم ۵۰ درصدی روی تمام کالاها و خدمات اثر افزایشی گذاشته و دلار نیز یکی از همین کالاهاست.»

وی با تاکید بر اینکه تورم از تفاضل رشد نقدینگی و رشد اقتصادی نشات می‌گیرد، خاطرنشان کرد: «برای مهار قیمت دلار باید رشد نقدینگی‌ را مهار کنیم. این در حالی است که کسری بودجه ساختاری دولت، ریشه در رشد نقدینگی دارد. مادامی که دولت کسری بودجه ساختاری داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند نقدینگی را کنترل کند؛ در نتیجه نه تنها قیمت دلار بلکه همه کالاها رشد خواهند داشت.»

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان