تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 130286

پیش بینی بورس فردا | یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

پیش بینی بورس فردا | یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
آیا در بازار فردا، حمایت خریداران می‌تواند بورس را متعادل کند یا ریسک‌ها و کمبود نقدینگی مانع خواهند شد؟ توقف و بازگشایی نماد خودرو چه تأثیری خواهد داشت؟ نقش اوراق خزانه اسلامی (اخزا) چیست؟

به گزارش شهر بورس بازار سهام ایران امروز (شنبه) را با شروعی سبز و پرتحرک آغاز کرد، اما در پایان معاملات با تعادل نسبی و افزایش تعداد نمادهای منفی به کار خود پایان داد. این روند نشان‌دهنده نوسانات و عدم پایداری در برخی از نمادهای کلیدی بازار بود که تحت تأثیر رفتار فروشندگان و تغییرات بازار قرار گرفت.

در ساعات آغازین معاملات امروز، بسیاری از نمادها با تحرکات مثبت و ورود خریداران به صحنه بازار مواجه شدند. این تحرکات اولیه باعث شد که برخی سهام با روند صعودی همراه شوند.

یکی از مهم‌ترین نمادها که در این زمان تا نزدیکی صف خرید نیز پیش رفت، نماد “وبصادر” بود. این نماد با استقبال خریداران و افزایش تقاضا تا مرز تشکیل صف خرید پیش رفت، اما این روند مثبت دوام نیاورد و در ساعات میانی معاملات، فروشندگان بار دیگر دست بالاتر را گرفتند. این تغییر رفتار باعث شد تا بسیاری از نمادها که در ساعات اولیه در محدوده مثبت قرار داشتند، به محدوده‌های منفی کشانده شوند.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد 3 هزار و 463 واحدی مواجه شد و در ارتفاع 2 میلیون و 168 هزار واحد قرار گرفت. این رشد نشان‌دهنده تأثیر برخی نمادهای بزرگ و تأثیرگذار بازار بر کلیت شاخص کل بود. همچنین، شاخص هم‌وزن نیز با رشد 843 واحدی به 714 هزار و 927 واحد رسید که نشان‌دهنده عملکرد مثبت و متعادل‌تر نمادهای کوچک و متوسط بازار نسبت به نمادهای بزرگ‌تر بود.

بازار بی‌جانِ آغاز هفته + نمای پایانی امروز 29 اردیبهشت 1403


بیشتر بخوانید: بازار بی‌جانِ آغاز هفته + نمای پایانی امروز 29 اردیبهشت 1403


بازار بورس در شنبه 29 اردیبهشت

2,168,153 ? افزایش (0.16٪) شاخص کل
3,461
714,927 ? افزایش (0.12٪) شاخص هم‌وزن
843
بیشترین تاثیر منفی بیشترین تاثیر مثبت بیشترین ارزش معاملات
جم فملی وبملت
فارس وبملت ثشاهد
شبندر نوری ثفارس

پیش بینی بورس فردا | یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

کارشناسان معتقدند که بازار فردا (یکشنبه) نیز با نوساناتی همراه باشد. با توجه به پایان سرخِ امروز، به نظر می‌رسد فردا نیز شروعِ سرخی در انتظار بورس خواهد بود.

در صورت حمایت خریداران و افزایش تقاضا، امکان بازگشت به روند متعادل نیز وجود دارد، اما با توجه به ریسک‌های موجود و کمبود نقدینگی در بازار، به نظر نمی‌رسد که بازار سرمایه فعلاً بتواند شاهد روزهای سبز متداومی باشد.

همچنین نماد خودرو که امروز نیز همانند روزهای گذشته لیدر بازار بود، به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف فردا متوقف خواهد بود. با توجه به پیام ناظر بازار، سهام شرکت ایران خودرو که مجوز تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولاتش را گرفته فردا بدون دامنه نوسان بازگشایی می‌شود.

به نظر می‌رسد تا زمان بازگشایی خودرو، بازار جهت مشخصی نداشته و منتظر بازگشایی خودرو خواهد بود. بازگشایی رو به بالا در ایران خودرو می‌تواند جو مثبتی در کلیت بازار حاکم کند.

اوراق خزانه اسلامی (اخزا) که این روزها خبرساز شده و به یک رقیب جدی برای بازار سرمایه تبدیل شده‌اند، همچنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات