صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۲۸
کد خبر : 116422

کشتی آرای در غرفه شهر بورس پاسخ داد؛

پیش بینی بازار طلا در ماه رمضان/ طلا در سه ماه آینده چه می شود؟

پیش بینی بازار طلا در ماه رمضان/ طلا در سه ماه آینده چه می شود؟
رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن پیش بینی وضعیت بازار طلا در سه ماه آینده، به تشریح تاثیر ماه مبارک رمضان بر این بازار پرداخت.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا با حضور در غرفه شهر بورس در نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره وضعیت این بازار اظهار داشت: بازار طلا تا دو ماه قبل یک بازار رکودی بود و از ابتدای بهمن ماه مقداری رونق گرفته است.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال 1402 به دلیل جنگی که در خاورمیانه پیش آمد، قیمت جهانی طلا با یک نوسانات افزایشی همراه شد و حتی دنیا در آستانه جنگ قرار گرفت. همین باعث شد قیمت اونس طلا تا دو هزار و 100 دلار هم افزایش پیدا کند.

این کارشناس بازار طلا با بیان اینکه با تغییر فضای موجود و فرسایشی شدن جنگ این بازار کاهشی شد، گفت: همین موضوع باعث شد که بازار طلای ما هم دچار شوک شود و طبیعتا در این شوک داد و ستدها رونق بهتری گرفت.


بیشتر بخوانید: قیمت سکه و طلا امروز


وی ادامه داد: از طرفی در ماه‌های پایانی سال قرار داریم که سال‌های گذشته در چنین ماه‌هایی نوسانات قیمتی در بازار ارز داشتیم که با توجه به اینکه قیمت طلا تابع ارز و قیمت جهانی است باعث شد که شوکی در بازار داشته باشیم و بازار رونق بگیرد.

کشتی آرای با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط بازار مناسب است، توضیح داد: حباب سکه کاهش پیدا کرده و بانک مرکزی خبر از عرضه سکه داده است، اتاق معاملات طلا و ارز هم در حال ارائه شمش طلاست که همه اینها به نوعی به بازار کمک کرده است.

پیش بینی بازار طلا در ماه رمضان

وی به تشریح از وضعیت بازار یادآور شد: پیش بینی می‌شود با توجه به وضعیت موجود، ماه آینده هم این شرایط حاکم باشد.

این کارشناس بازار طلا درباره وضعیت این بازار در ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان با ایام تعطیلات مصادف شده است که بازارها تعطیل هستند. فکر می‌کنم با ادامه این شرایط ما ثبات قیمت را در سه ماه آینده خواهیم داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان