شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 7354

پیش‌بینی قیمت ارز در هفته پیش‌رو

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، هفته گذشته نوسانی دو درصدی برای دلار ثبت شد. این درحالی است که پیش از شروع هفته قبل، باز هم وعده متعادل شدن بازار ارز از سوی  رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده بود. در کنار این وزیر اقتصاد نیز از وجود برنامه مدون تا پایان سال برای بازار

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، هفته گذشته نوسانی دو درصدی برای دلار ثبت شد. این درحالی است که پیش از شروع هفته قبل، باز هم وعده متعادل شدن بازار ارز از سوی  رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده بود. در کنار این وزیر اقتصاد نیز از وجود برنامه مدون تا پایان سال برای بازار سهام سخن گفته و رئیس جمهور وعده مراقبت از بازار سهام را مطرح کرده است.

با توجه به این اظهارات، به نظر می‌رسد سیاستگذاران تمایل به تقویت بورس و تضعیف قیمت در بازارهای دیگر از جمله دلار و طلا را دارند.

در کنار این‌ها اخبار مربوط به مکانیسم ماشه و نا اطمینانی سیاسی داخلی ادامه دارد. اما این اخبار چه تاثیری بر روند ارز در هفته پیش رو خواهند داشت؟

سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز، درباره تاثیر اخبار مربوط به مکانیزم ماشه بر بازار ارز توضیح می‌دهد: مکانیسم ماشه قرار است به درخواست آمریکا فعال شود اما از طرف دیگر اخباری که در چند روز اخیر رسیده نشان می‌دهد که طرف‌های اروپایی، روسی و همچنین چین اعلام کرده‌اند که آمریکا نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد و آنان به برجام پایبند خواهند ماند. روسیه هم سعی دارد تاجایی که می‌تواند تفاهمی بین طرفین ایجاد کند، فارغ از این که موفق خواهد شد یا نه، این اخبار در حوزه سیاسی بر بازار ارز اثرگذار هستند.

بیشتر بخوانید؛
تعدیل بازار مسکن تنها از مسیر تولید ارزان و با کیفیت می‌گذرد
بررسی تاثیر افزایش سرمایه بر سود شرکت‌های بورسی
بی‌قانونی بانک مرکزی به قیمت جان مردم/ اجرای چک الکترونیک همچنان روی زمین

به گفته این کارشناس از زمانی که سایر کشورها نسبت به مکانیزم ماشه ابزار مخالفت کردند مقداری قیمت‌ها در معاملات فضای مجازی پایین آمده است و احتمالا امروز هم قیمت‌ها در بازار به نسبت روز پنج‌شنبه کمتر باشد.

اشرفی معتقد است در پی همین اخبار سیاسی قیمت طلا و سکه هم نزولی شده و امروز بازار مثلا درباره سکه با 250هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد، چرا که تمام معامله‌گران بازار به اوضاع خوش‌بین هستند.

او می‌گوید: اگر این روند ادامه یابد و در همین شهریور ماه آمریکا نتواند کاری را از پیش ببرد قیمت دلار در بازار داخلی حتی پایین‌تر از این ارقام هم خواهد آمد.

این کارشناس توضیح می‌دهد: اخبار حاکی از آن است که با این که آمریکا به دنبال نامحدود کردن تحریم تسلیحاتی ایران است در این موضوع هم سایر کشورها در برابرش ایستاده‌اند و تاکنون مسیر اعمال این موضوع چندان موفق نبوده است. بنابراین انتظار می‌رود ارز در همین قیمت ثبات داشته باشد و یا حتی روند رو به کاهش داشته باشد.

تاثیر عرضه دارا دوم

به زودی قرار است بازار سهام شاهد پذیرش دومین ETF دولتی با عنوان دارا دوم باشد و در بازار مسکن نیز احتمالا طی هفته آینده پرداخت وام ودیعه مسکن آغاز شود. بنابراین هفته آینده رقبای بازار دلار از ناحیه تقاضا تحریک خواهند شد. اما این موضوع چه تاثیری بر وضعیت بازار ارز خواهد داشت؟

اشرفی پاسخ می‌دهد: عرضه دارا دوم ممکن است به مقدار جزئی اثرگذار باشد اما این که هفته گذشته بورس بیشتر روزها قرمز بود تاثیر بیشتری داشته است. وقتی دلار روند کاهشی داشته باشد بورس هم قرمز خواهد شد. برعکس وقتی دلار افزایشی باشد بورس هم سبز خواهد شد. دارا دوم می‌تواند شاخص بورس را بالا ببرد و بورس هم دلار را افزایشی کند.

وی که با تجارت‌نیوز گفت‌وگویی داشته است، با بیان این که ممکن است فاکتورهای دیگری هم یکباره روی وضعیت بازار اثر داشته باشند و در نهایت برآیند آنان است که بازار را تعیین می‌کند، ادامه می‌دهد: فکر می‌کنم این هفته ارز نوسان چندانی نداشته باشد و قیمت چندان تغییر نکند. احتمالا این روال ادامه یابد و حتی مقداری کاهش یابد تا زمان عرضه دارا دوم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 9 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان