شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۶
کد خبر : 18574

پیش‌بینی بورس امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰

بازار سرمایه هفته گذشته با روند متعادلی به کار خود پایان داد و شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار در روزهای آینده به چه شکل خواهد بود؟

به گزارش شهر بورس به نقل از گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه هفته گذشته با روند متعادل به کار خود پایان داد و شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار در روزهای آینده به چه شکل خواهد بود؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص کل پیش‌بینی کرد: با توجه به ناحیه مقاومتی یک میلیون و ۳۴۰ به نظر می‌رسد که کماکان شاخص توان شکست این محدوده را نداشته باشد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سهام هم در رابطه با بازار هفته آینده گفت: اصلاح عمیقی برای بازار نمی‌بینم اما رشد شارپی هم محتمل نیست. بازار در هفته آینده روندی متعادل و مثبت خواهد داشت.

محمد خیری، دیگر کارشناس بازار سرمایه معتقد است: به دلیل کمبود برق و قطعی‌های یک ماه گذشته در گزارشاتی که در چند روز آینده شرکت‌ها منتشر می‌شود کاهش تولیدات را به وضوح مشاهده خواهیم کرد. اگر این وضعیت ادامه‌دار باشد صنایعی ماند غذایی، سیمانی و… آسیب جدی خواهند دید.

بیشتر بخوانید: شرط جدید برای کارت به کارت کردن / مشکلات احتمالی را چگونه برطرف کنیم؟

او می‌گوید: عملی شدن وعده‌های دولت جدید به نظر می‌رسد با مشکل مواجه باشد. وعده عدم تامین مالی از بازار سرمایه با توجه به کسری بودحه سال جاری به نظر می‌رسد دور از انتظار باشد و دولت به دلیل نداشتن مسیرهای جایگزین مجبور می‌شود از بورس تامین مالی کند.

دنیای اقتصاد نوشت:

بازار سهام در هفته گذشته پس از یک دوره تعطیلی غیرمترقبه شرایط پرنوسانی داشت، به نحوی که با وجود شروع مطلوب در روز دوشنبه، در دو روز بعدی ضعیف‌تر ظاهر شد و شاخص کل در مجموع رشد ۴/ ۰درصدی را به ثبت رساند. در همین حال، واکنش بازار به گزارش‌های فصل بهار قابل‌ملاحظه بود، به نحوی‌که سهام در صنایع مختلف بسته به قوت و ضعف عملکرد شرکت‌ها نوسان داشت.

واکنش بازار از این جهت قابل توجه است که در ۱۸ماه اخیر، همگام با ورود موج سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای، هم در روند صعودی و هم در روند نزولی، تکیه بر عوامل واقعی موثر بر ارزش سهام و سودآوری شرکت‌ها کمرنگ شد که این مساله یکی از آفت‌های تشکیل حباب در سال ۹۹ و پیامدهای ناگوار بعدی بود. با وجود این، مسائل مربوط به قطع‌شدن برق، بر عملکرد صنایع مهم در تیرماه تاثیر منفی گذاشت؛ وضعیتی که اگر با رشد قیمت‌های فروش در ماه‌های بعدی جبران نشود، تاثیر منفی بر سودآوری شرکت‌ها خواهد داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان