شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر : 45720
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیشنهاد عرضه رمز ارز ملی/ بورس بین‌الملل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود بسته هستند

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی:

پیشنهاد عرضه رمز ارز ملی/ بورس بین‌الملل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

پیشنهاد عرضه رمز ارز ملی/ بورس بین‌الملل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه «ما از رمز ارزها حمایت می‌کنیم»، گفت: پیشنهاد عرضه رمز ارز ملی در مناطق برای تسهیل مبادلات بین مناطق نیز از رویکردهایی است که در مناطق ازاد در حال پیگیری است.

به گزارش شهر بورس، سعید محمد در مراسم افتتاحیه کیش اینوکس ۲۰۲۲، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی با خدمات و دستاوردهای فعالان این حوزه بود. شما جهادگران عرصه جنگ اقتصادی هستید و کشور و مردم ما به زحمات و تلاش‌های شما وابسته هستند.

وی افزود: از فعالان این حوزه می‌خواهم که بدون در نظر گرفتن رفتارهای جزیره‌ای عمل کنند. تحریم‌ها بسیار سخت و آزاددهنده هستند اما درمورد بسیاری از مشکلات در حوزه‌های اقتصادی نگاه جزیره‌ای و منفعت‌طلبانه وجود دارد. از همه عزیزان فعال در عرصه اقتصادی خواهش می‌کنم به مسائل را به سمت منفعت ملی هدایت کنیم.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به مزایای مناطق آزاد جهت سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد صادرات کشور در مناطق آزاد رقم می‌خورد اما سهم این مناطق فقط دو درصد است

وی ادامه داد: برنامه های ما حول کل منطقه ازاد و ویژه در حال تدوین است و راهبرد ما بر سرمایه گذاری در مناطق خواهد بود. برای هر منطقه خاص خود و متناسب با رویکرد خود برنامه ریزی می‌شود.

بیشتر بخوانید:امید به رفع تحریم‌ها و بازگشت ایران به اقتصاد بین‌الملل

محمد یادآور شد: در سایت دبیرخانه فرصت‌های سرمایه گذاری را بارگذاری کردیم و بیش از ۱۵۰ فرصت سرمایه گذاری با طرح آمایش سرمایه گذاری عنوان شده است. در مناطق آزاد بیش از ۸۷۰ شعب نهادهای مالی اعم از بانک و بیمه و تالار بورس و… فعال هستند.

وی گفت: برنامه ما رسیدن به نسل هفتم مناطق آزاد که مناطق آزاد دیجیتال است. امروز در نسل یک و دو هستیم، نسل اول تجارت محور و نسل دوم تولید محور است که در این ها نیز به شاخص مورد نظر نرسیدیم اما امروزه با کمک فعالان قصد داریم به نسل سوم که خدمات محور است ارتقا پیدا کنیم.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به احتمال راه اندازی بورس بین‌الملل، خاطرنشان کرد: این بحث سال‌هاست پیگیری می‌شود و رییس سازمان بورس نیز برای راه اندازي بورس بین الملل است. به زودی این بورس راه اندازی شده و به مسائل و ‌مشکلات منطقه اصلی نیز کمک خواهد کرد.

محمد عنوان کرد: در خصوص نسل هفتم، استفاده از فناوری هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی در دستور کار قرار گرفت و تکمیل فرایندهای الکترونیک ارز دیجبتال و اوراق بهادار و ثبت اسناد با رویکرد اصلی چهارچوب های این تکنیک در پیگیری دبیرخانه و مناطق ازاد است.

بیشتر بخوانید:منافع سهامداران در قانون بودجه ۱۴۰۱ بازار سرمایه لحاظ می‌شود

وی ادامه داد: ما از رمز ارزها حمایت می‌کنیم و پیشنهاد عرضه رمز ارز ملی در مناطق برای تسهیل مبادلات بین مناطق نیز از رویکردهایی است که در مناطق ازاد در حال پیگیری است.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان