شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 3086

پیشنهاد عرضه خودرو در بورس کالا روی میز رئیس جمهور

احمد نعمت‌بخش: ما اعلام کردیم با توجه به تجربه موفق صنایع دیگر در بورس کالا، خودرو را نیز در بورس کالا عرضه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان، با تاکید بر اینکه مواد اولیه خودرو از جمله آلومینیوم، فولاد، مس، مواد پلیمری و… توسط خودروسازان خریداری می‌شود، اظهار داشت: بنده در ابتدای ماه مبارک رمضان خدمت آقای رئیس جمهور عرض کردم که الان دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند، بگذارید خودروسازان هم بیایند و در بورس کالا خودروهای تولید داخل را عرضه کنند؛ به اعتقاد بنده عرضه خودرو در بورس کالا این رانت دو نرخی بودن قیمت خودرو را از بین خواهد برد و باعث ایجاد شفافیت در بازار خودرو می‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا باعث تک نرخی شدن این محصول و ارز بین رفتن بحث دلالی در بازار آزاد خواهد شد، اظهار داشت: تجربه موفق حضور صنایعی که در بورس کالا هستند و شاهد اجرای طرح های توسعه ای آنها در سال های اخیر هستیم، خود گویای مزایای حضور در بورس کالا است.

وی افزود: در این زمینه یک مثال بزنم، آلومینیوم قبل از اینکه در بورس کالا معامله شود، قیمت آن به کیلویی ۴۲ هزار تومان نیز رسید، اما امروز علیرغم تورمی که در اقتصاد وجود دارد، قیمت آن در بورس کالا کیلیویی ۲۵ هزار تومان است.

نعمت بخش ادامه داد: ما نیز اعلام کردیم با توجه به تجربه موفق صنایع دیگر در بورس کالا که یک مورد آن را نیز بنده اشاره کردم، خودرو را نیز در بورس کالا عرضه کنیم، تا بحث رانت و دلالی در بازار خودرو که ناشی از دو نرخی بودن است از بین برود؛ در این رابطه رئیس محترم قوه قضائیه نیز پیشنهاد عرضه مستقیم خودرو در بورس کالا را ارائه دادند که به نظرم اگر بتوانیم این ایده را پرورش دهیم، می‌توان این موضوع را عملیاتی کرد.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه دونرخی بودن در بازار هر کالایی موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود، اضافه کرد: با ورود خودرو در بورس کالا، شفافیت و امکان نظارت دقیق از سوی نهادهای مسوول جای خود را به بحث قیمت‌گذاری می دهد و این بروکراسی اداری برای قیمت‌گذاری بین شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار نیز دیگر وجود نخواهد داشت.

نعمت بخش در پایان اعلام کرد که هم اکنون خودروسازان آمادگی کامل برای عرضه محصولات خود در بورس کالا را دارند و از این حیث هیچ مشکلی وجود ندارد.

منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + پانزده =

پراپ تریدینگ

کمان