تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر : 87306

پیشنهاداتی برای گذراندن زمان در فرودگاه

پیشنهاداتی برای گذراندن زمان در فرودگاه
به‌طورکلی، در این مطلب سعی کردیم بهترین پیشنهادها برای گذراندن زمان در فرودگاه به شما ارائه کنیم. ما درک می‌کنیم که تأخیر در پرواز یا انتظار کشیدن برای ساعت پرواز، چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل، ارائه این ایده‌های جذاب برای سپری کردن زمان، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد تا از زمان خود به نحواحسن استفاده کنید.

به گزارش شهر بورس، آیا پرواز شما با تأخیر مواجه شده است؟ متأسفانه یکی از مشکلاتی که در طول سفر ممکن است با آن مواجه شویم، تأخیر در ساعت پرواز است. در مواردی این تأخیر آنقدر طولانی می‌شود که تمام مسافران را کلافه می‌کند. سؤال اینجا است که اگر در این شرایط، قرار گرفتیم، چگونه خودمان را سرگرم کنیم تا حداقل از فرصت پیش آمده استفاده کرده ‌باشیم.

حتی ممکن است به‌دلایلی خیلی زود به فرودگاه رفته باشیم و بخواهیم برای گذراندن زمان در فرودگاه فکری بکنیم. این مقاله، در حقیقت یک راهنمای خلاقانه برای شما است که در آن لحظات بتوانید خیلی خوب خودتان را سرگرم کنید. ما بهترین پیشنهادها را برای شما درنظر گرفته‌ایم؛ پس ابتدا یک نفس عمیق بکشید و سپس پیشنهادهای این مقاله را امتحان کنید.

15 پیشنهاد جذاب برای گذراندن زمان در فرودگاه

گذراندن زمان در فرودگاه، برای آن دسته از افرادی که از بیکاری و صبر کردن کلافه می‌شوند، واقعاً سخت است؛ مگر اینکه برای این زمان خالی، یک برنامه هیجان‌انگیز و جذاب درنظر بگیریم. بنظر شما چه کارهایی برای گذراندن زمان در فرودگاه مناسب است؟

شاید شما پیشنهادات جذاب‌تری داشته باشید؛ این مقاله با 15 پیشنهاد جالب و مفید، به کمک شما آمده است. اگر الان در فرودگاه هستید و احتمال می‌دهید چند ساعتی را معطل بمانید، از همین حالا شروع کرده و پیشنهادهای زیر را اجرا کنید.

  1. خاطرات و تجربه‌های خود را یادداشت کنید

یادداشت کردن خاطرات یا احساساتی که در آن لحظه دارید، بهترین کاری است که می‌توانید برای سپری کردن زمان در فرودگاه انجام دهید. روانشناسان بر این باورند که تبدیل احساسات به کلمات و نوشتن آنها روی کاغذ، تا حد زیادی به آرامش ذهنی ما کمک می‌کند. اما این تنها فایده خاطره‌نویسی نیست.

نوشتن خاطرات باعث می‌شود که تجربیات سفر برای همیشه برایتان به یادگار بماند. احتمالاً مرور این خاطرات در آینده، لحظات شیرینی را برای شما رقم خواهد زد.

یک خودکار و دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید و نوشتن را شروع کنید. حتی می‌توانید در دفترچه موبایل خود، یادداشت کنید. اتفاقاتی که در طول سفر برایتان افتاده است را ثبت کنید؛ احساساتی که اکنون دارید نیز گزینه خوبی برای نوشتن است؛ فرقی نمی‌کند چقدر عصبانی یا خوشحال هستید؛ در هر صورت، آن را به جملاتی زیبا روی کاغذ تبدیل کنید.

  1. کتاب‌های صوتی را گوش دهید

بیایید اعتراف کنیم که خیلی از ما ممکن است اهل کتاب خواندن در طول سفر نباشیم؛ اما اگر بدانید که همین کتاب خواندن چقدر می‌تواند برای سپری کردن زمان در فرودگاه معجزه کند، احتمالاً شوکه شوید. اگر کتابی را با خود همراه ندارید؛ اصلاً جای نگرانی نیست!

در سال‌های اخیر، هزاران نسخه کتاب صوتی در اینترنت منتشر شده است که می‌توانید آنها را به صورت رایگان دانلود کرده و گوش دهید. کتاب‌های داستانی که به صورت صوتی منتشر شده‌اند، قابلیت این را دارند که شما را غرق در داستان‌های هیجان‌انگیز عاشقانه یا معمایی خودشان کنند.

به چه نوع کتاب‌هایی علاقه دارید؟ کتاب موردعلاقه خود را به شکل صوتی در گوشی، تبلت یا حتی لپ تاپ خود گوش کنید و از آن لذت ببرید. البته حواستان به بلندگو فرودگاه باشد و مراقب باشید گوش دادن به کتاب صوتی، ساعت پرواز را از یاد شما نبرد.

  1. به یک هتل لوکس در نزدیکی فرودگاه بروید

پیشنهاداتی برای گذراندن زمان در فرودگاه

یکی از کارهای جالبی که می‌توانید بکنید، رفتن به یک هتل لوکس با امکانات مناسب در نزدیکی فرودگاه است. بسیاری از مردم از اینکه می‌توانند ساعات تأخیر پرواز را در هتل‌های نزدیک فرودگاه سپری کنند، بی‌خبرند؛ برای مثال، یکی از پیشنهادات جذاب برای گذراندن زمان در فرودگاه تهران، رفتن به هتل رمیس تهران در نزدیکی فرودگاه امام خمینی است.

این هتل 4 ستاره با فرودگاه امام خمینی (ترمینال یک فرودگاه)، تنها 10 دقیقه با خودرو فاصله دارد. از جمله امکانات این هتل، می‌توان به پارکینگ، کافی‌نت، خدمات برای معلولین، شبکه پخش فیلم، اینترنت در لابی و اتاق‌ها، سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایش و سرمایش و خدمات بیدارباش اشاره کرد.

  1. مدیتیشن کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن زمان در فرودگاه، مدیتیشن است. می‌توان گفت، مدیتیشن، یکی از ورزش‌های ذهنی برای آرامش و سلامت ذهن و روح شما است. یک جای خلوت در فرودگاه پیدا کنید و سپس، به دنبال موسیقی مناسب برای مدیتیشن باشید. معمولاً آهنگ‌های ورزش ذهنی، پیشنهاد خوبی برای مدیتیشن هستند. یکی از آنها را دانلود کنید و سپس آماده مدیتیشن شوید.

از نفس‌های عمیق پشت‌سرهم شروع کنید. چند نفس عمیق بکشید و این کار را در تایم‌های متوالی ده دقیقه‌ای تکرار کنید. سعی کنید یکی از دوستانتان که همراه شماست، مراقب وسایلتان باشد؛ بخاطر اینکه در مدیتیشن، معمولاً باید چشمانتان را ببندید. با انجام این ورزش ذهنی، شک نکنید، آرامش زیادی به رگ‌های شما تزریق خواهد شد و سفر لذت‌بخش‌تری خواهید داشت.

  1. در دنیای فیلم و سریال‌ها غرق شوید

تماشای فیلم‌ و سریال موردعلاقه، همیشه یکی از بهترین روش‌ها برای وقت‌کشی است. بعضی فیلم‌ها، قابلیت این را دارند که برای چندین ساعت شما را در یک دنیای خیالی غرق کنند؛ اگر باور نمی‌کنید، یکی از فیلم‌های ژانر موردعلاقه خود را دانلود کنید که IMDB بالایی داشته باشد. تماشای این فیلم‌ها، بهترین کار برای گذراندن زمان در فرودگاه است.

سعی کنید فیلم‌ها را از سایت‌هایی که دانلود رایگان دارند، دانلود کرده و یا به صورت آنلاین تماشا کنید تا حجم اضافی گوشی اشغال نشود. اگر با هندزفری هستید، مراقب باشید که صدای بلندگو را به خوبی بشنوید. ممکن است ساعت پرواز شما و یا اطلاعات مربوط به سفر شما را در بلندگو اعلام کنند.

  1. کمی قدم بزنید و هوایی تازه کنید

پیشنهاداتی برای گذراندن زمان در فرودگاه

برای سپری کردن زمان در فرودگاه، راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آسان‌ترین آنها، قدم زدن است. از جای خود بلند شوید؛ یک جا نشستن برای زمان طولانی، در اغلب موارد، کلافه‌کننده است. به جای این کار، در فضای باز فرودگاه و محوطه اطراف کمی قدم بزنید. افراد، مغازه‌ها و فضای سبز داخل فرودگاه را ببینید.

قدم زدن باعث می‌شود که خون، در بدن جریان بهتری داشته باشد و انرژی شما تجدید شود. ورزش کردن و قدم زدن، همچنین باعث می‌شود ذهنتان هوشیار و بدنتان آماده بماند. پیاده‌روی، هیجان خاص خودش را دارد. حتی اگر در وسط یک روز ناراحت‌کننده با تأخیر در پرواز باشید، باز هم پیاده‌روی می‌تواند مثل یک معجزه عمل کند.

برای شروع، زمان پیاده‌روی را مشخص کنید؛ مثلاً برنامه بریزید که ده دقیقه قصد پیاده‌روی دارید. سپس مکان‌های دیدنی فرودگاه را از اطلاعات بپرسید و قدم زدن را شروع کنید. شک نکنید، پس از ده دقیقه، روحیه بهتری خواهید داشت.

  1. سرگرم بازی موردعلاقه خود شوید

شاید کمی پیش پا افتاده به‌نظر برسد، اما بازی کردن با گوشی، یکی از بهترین روش‌ها برای وقت‌کشی در فرودگاه است. از لیست فروشگاه گوگل، بهترین بازی موردعلاقه خود را دانلود کرده و بازی کنید. هزاران بازی وجود دارد که می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

بازی‌ها هیجانی معمولاً حواس شما را بیشتر پرت خواهند کرد؛ طوری که دیگر زمان از دستتان خارج می‌شود. یکی از پیشنهادهای جذاب برای این کار، بازی‌های آنلاین است. با یکی از دوستانتان در شهر خودتان قرار بگذارید که به صورت آنلاین بازی کنید. با این کار، تمام زمان تآخیر پرواز را می‌توانید به سرعت و با حال خوب، سپری کنید.

برای انجام بازی با تبلت یا گوشی، سعی کنید جایی بنشینید که دسترسی به پریز برق داشته باشید. زمانی که شارژ شما از حد موردانتظار کمتر شد، بلافاصله گوشی خود را شارژ کنید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید.

  1. خوراکی‌های خوشمزه را امتحان کنید

آیا تاکنون به بوفه فرودگاه سر زده‌اید؟ معمولاً در فرودگاه‌ها، چندین فروشگاه بزرگ و کافی‌شاپ وجود دارد که مسافران می‌توانند در آنجا دلی از عزا در بیاورند. اگر به‌دنبال راهی برای گذراندن زمان در فرودگاه هستید، یک برنامه شکم‌گردی بچینید و به فروشگاه‌های داخل فرودگاه سر بزنید.

کافی‌شاپ‌ها، بهترین جا برای این کار هستند. نوشیدن یک فنجان قهوه گرم، ذهن شما را آرام می‌کند و شما را آماده می‌کند تا برای سپری کردن زمان طولانی انتظار در فرودگاه آماده شوید. یکی دیگر از پیشنهادها، خریدن سوغاتی‌های خوشمزه از بوفه فرودگاه است.

سوغاتی‌های شهر خودتان یا شهر مقصد را خریداری کنید و آنها را امتحان کنید. شک نکنید، با شکم سیر، اعصاب آرام‌تری نسبت به شکم گرسنه خواهید داشت.

  1. در سالن‌ CIP فرودگاه استراحت کنید

پیشنهاداتی برای گذراندن زمان در فرودگاه

بعضی از فرودگاه‌ها، خصوصاً فرودگاه‌های بین‌المللی، دارای یک سالن مجزا با امکانات رفاهی پیشرفته، به نام سالن CIP تشریفات ویژه هستند. در این سالن‌ها برای گذراندن زمان در فرودگاه، می‌توانید به‌خوبی استراحت کنید.

سالن‌های VIP در فرودگاه‌ها معمولاً برای مسافرانی که کلاس اول یا بیزینس سفر می‌کنند، در نظر گرفته شده‌اند. این سالن‌ها محیطی آرام، تمیز و بسیار لوکس دارند که استراحت در آن‌ها لذت‌بخش است.

در سالن VIP می‌توانید روی مبل‌ها و صندلی‌های راحت دراز بکشید و استراحت کنید. همچنین امکانات رفاهی متنوعی مانند تلویزیون، مطبوعات، غذا و نوشیدنی رایگان و حتی حمام و دوش در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید به راحتی زمان خود را در فرودگاه بگذرانید.

جو این سالن‌ها بسیار آرام و بدون استرس است. می‌توانید بدون نگرانی درباره شلوغی، صف‌های طولانی و هیاهوی فرودگاه، زمان خود را تا ساعت پرواز در آرامش سپری کنید. پس اگر فرودگاهی که در آن حضور دارید، سالن CIP دارد، فرصت را از دست ندهید و خیلی سریع به آنجا بروید و از امکانات آن استفاده کنید.

  1. کار عقب‌مانده دارید؟ آن را انجام دهید

تصور کنید که یک ساعت یا دو ساعت برای پرواز زمان دارید، در این فاصله چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟ این زمان، فرصت خوبی است تا بتوانید کارهای عقب افتاده خود را انجام دهید؛ شاید باورش سخت باشد، اما شدنی است. برای این کار، می‌توانید ایمیل‌ها و پیامک‌های خود را چک کنید و به بعضی پیام‌های قدیمی پاسخ بدهید.

کارهای مربوط به کارتان را انجام دهید؛ مثل فرستادن گزارش یا تهیه اسلایدها مربوط به ارائه درسی! علاوه بر این، می‌توانید کارهای خود را اولویت‌بندی کنید؛ یک دفترچه بردارید و تمام کارهای خود را بنویسید، سپس ده کار اصلی که باید انجام دهید را فهرست کنید.

یکی دیگر از روش‌ها برای انجام کارهای عقب افتاده، بررسی حساب‌های بانکی است. علاوه بر این، می‌توانید شبکه‌های اجتماعی را چک کنید و از آخرین خبرها یا پیام‌های دوستانتان باخبر شوید؛ بنابراین، کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت و می‌توانید برای گذراندن زمان در فرودگاه از آنها کمک بگیرید.

  1. دست خالی برنگردید و سوغاتی بخرید

دست خالی برنگردید! خصوصاً اگر می‌خواهید به شهر خودتان برگردید، خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان یکی از کارهای لذت‌بخش خواهد بود. برای شروع، سعی کنید قیمت‌ها را بررسی کنید. ممکن است یکی از سوغاتی‌ها در یک فروشگاه یک قیمت داشته باشد و در فروشگاه بعدی، یک قیمت دیگر! بهتر است سوغاتی‌ها و محصولات بومی و محلی را خریداری کنید.

شکلات‌ها و شیرینی‌های محلی معمولاً جذابیت بیشتری دارند. اگر برای خانواده می‌خواهید بخرید، اندازه‌های مختلف یک محصول را خریداری کنید؛ مثلاً یک کیک بزرگ خانوادگی و یک بسته کوچکتر برای کادو!

سعی کنید از خرید چیزهای بزرگ و سنگین خودداری کنید. حداکثر برای یک سوغاتی کوچک از هر نوع محصول، وقت بگذارید. برای خرید سوغاتی، از یک سبد یا کیف محکم و مطمئن استفاده کنید و تمام سوغاتی‌ها را درون آن بگذارید.

  1. قبل از پرواز، آدرس‌های ضروری را پیدا کنید

زمانی که در فرودگاه هستید، پیدا کردن آدرس‌های ضروری یکی از روش‌های مفید برای سپری کردن زمان خواهد بود. این کار می‌تواند برنامه‌ریزی سفر شما را منظم‌تر کند. برای شروع، شما می‌توانید آدرس رستوران‌ها، بازارچه‌ها و مراکز خرید اصلی به همراه آدرس هتل، امکانات عمومی مثل بیمارستان یا پلیس و غیره را پیدا کنید.

برای پیدا کردن این آدرس‌ها می‌توانید از گوگل‌مپ، تماس با هتل یا استفاده از راهنمای سفرهای اینترنتی کمک بگیرید. پیدا کردن آدرس‌های ضروری، اطمینان و آرامش شما را در سفر بیشتر می‌کند؛ بنابراین از همین الان دست به کار شوید و جاهای دیدنی و مهم شهر مقصد را بررسی کنید.

  1. از امکانات و دیدنی‌های فرودگاه بازدید کنید

ممکن است فرودگاه دارای امکانات زیر باشد که می‌توانید از آنها بازدید کنید:

  • فروشگاه ها: یک بازدید از فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌های مختلف برای خرید مواردی مثل سوغاتی و لباس یک سرگرمی خوب است.

  • غذاخوری‌ها: برای تغذیه، فرودگاه ممکن است گزینه‌های مختلفی مثل رستوران‌ها، فست فودها و کافه‌های اینترنتی را داشته باشد.

  • باغ وحش: بعضی از فرودگاه‌ها دارای باغ وحش و پارک‌های حیوانات وحشی برای مشتریان هستند..

  • نمایشگاه هنری: ممکن است گالری‌های هنری مختلفی برای بازدید در فرودگاه وجود داشته باشند.

  • تفریحات سرگرم‌کننده: برخی از فرودگاه‌ها امکانات مختلف سرگرم‌کننده مثل اتاق تفریح و رفتاری، سالن بازی و سالن بولینگ را فراهم می‌کنند.

  1. عکس‌های سفر خود را مرتب کنید

عکس برداری و ویرایش عکس‌هایی که طی سفر گرفته‌اید یک فعالیت سرگرم‌کننده و خوشحال‌کننده در فرودگاه محسوب می‌شود. شما می‌توانید:

  • عکس‌هایتان را طبقه بندی کنید: به عنوان مثال با استفاده از آلبوم‌های مختلف در گوشی یا کامپیوتر برای هر شهر، هر منطقه یا هر سفر، عکس‌ها را جدا کنید.

  • ویرایش کنید: فیلترهای مختلف را تست کنید، سطح روشنایی و کنتراست را تنظیم کنید و…

  • عکس‌هایی را که نمی‌خواهید نگه دارید حذف کنید.

  • تصاویر برگزیده خود را انتخاب کنید تا برای دیوار و آلبوم چاپ کنید.

  • عکس‌هایی برای گذاشتن در Instagram و رسانه‌های اجتماعی خود انتخاب کنید.

  • چند عکس برای فرستادن به خانواده و دوستانتان انتخاب کنید تا از سفر شما لذت ببرند.

  • عکس‌هایی را که نیاز به ویرایش بیشتری دارند، لیست کنید تا وقتی به خانه رسیدید به آنها بپردازید.

  1. یک جای دنج و خلوت پیدا کنید

پیدا کردن یک جای خلوت و آرام برای استراحت کردن در فرودگاه می‌تواند یک فعالیت خوب برای گذراندن زمانتان باشد. در بسیاری از فرودگاه‌ها، امکانات مختلفی برای استراحت وجود دارد:

  • محوطه‌های نشیمن: با صندلی‌های اسفناجی راحت، محوطه‌های نشیمن معمولا جای آرام و خلوتی برای خوابیدن یا دراز کشیدن هستند.

  • اتاقک‌های خصوصی: بعضی از فرودگاه‌ها اتاقک‌های کوچکی با تخت و صندلی‌های صاف برای خواب و استراحت فراهم می‌کنند که نباید از دست بدهید.

  • سالن‌های مدیتیشن: ممکن است فضاهایی با صندلی‌های نرم و صدای موسیقی آرام برای مدیتیشن و یوگا وجود داشته باشد.

  • مکان‌های سبز: باغ‌ها و مناطق سبز می‌توانند مکان خوبی برای استراحت ذهنی باشند.

  • پس هدف خود را صرفا خوابیدن نکنید. اگر شما می‌خواهید فقط بخوابید، صندلی‌های کنار سالن‌های انتظار ممکن است کافی باشند. اما اگر می‌خواهید به طور مؤثری استراحت کنید، از امکانات ویژه فرودگاه برای استراحت ذهنی استفاده کنید.

جمع‌بندی

به‌طورکلی، در این مطلب سعی کردیم بهترین پیشنهادها برای گذراندن زمان در فرودگاه به شما ارائه کنیم. ما درک می‌کنیم که تأخیر در پرواز یا انتظار کشیدن برای ساعت پرواز، چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل، ارائه این ایده‌های جذاب برای سپری کردن زمان، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد تا از زمان خود به نحواحسن استفاده کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان