شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 47392

دولت؛ مقصر شرایط کنونی بورس

پیام الیاس کردی: مسئولان درباره بورس صحبت نکنند، شرایط بهتر می شود

پیام الیاس کردی: مسئولان درباره بورس صحبت نکنند، شرایط بهتر می شود
پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه به انتقاد از رفتار مسئولان سازمان بورس، مجلس و دولت در موضوع بازار سرمایه پرداخت و گفت: مسئولان درمورد بورس صحبت نکنند، شرایط بهتر می شود.

پیام الیاس کردی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار در یک کانال نزولی قرار گرفته و مجموعه‌ای از اخبار منفی باعث این اتفاق شده است. ارزش معاملات بازار در یک ماهه گذشته رقم جالبی نبود و در تمامی این روزها، تغییر مالکیت از سهامداران حقیقی به سهامداران حقوقی اتفاق افتاد. در یک ماه گذشته، بورس ورود پول ندارد و تقریباً خود را برای کف جدید آماده می‌کند.

وی افزود: با توجه به سرعت و کندل‌های ریزشی شاخص کل در ریزش‌های گذشته، حفظ بازار همانند چاقویی است که از بالا به زمین می‌افتد و شما می‌خواهید آن را بگیرید. صحبت از حمایت‌های دولتی و رنج‌های مثبت هم وجود دارد، اما متأسفانه اتفاق خاصی در بازار رخ نمی‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به واکنش منفی بورس به صحبت‌های مسئولان، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان دولتی، مجلسی و چه حتی سازمان بورس برای مدتی بازار سرمایه را فراموش کنند، صحبتی در مورد آن انجام ندهند و بورس را به حال خودش رها کنند، شرایط بهتر خواهد شد. در چند ماه اخیر، هر سه روز یک بار خبر جدیدی منتشر می شود که به نظر می‌رسد در این شرایط بازار خیلی هم مقاومت کرده که بیشتر از این ریزش نکرده است.

پیام الیاس کردی در پاسخ به این سؤال که «آقای صحبت‌های ابراهیم رئیسی می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی بورس داشته باشد؟»، گفت: رئیس جمهور در صحبت‌های قبلی خود که به این شکل با مردم انجام داد، صحبت خاصی در مورد بورس انجام نداد. احتمالاً آقای رئیسی به صورت گذرا در این مورد صحبت کند. به هر حال شرایط کنونی بازار، شرایطی است که دولت به وجود آورده و سهامداران از اتخاذ تصمیمات جدید نگران هستند.

وی در ادامه به تشریح بی‌اعتمادی ایجاد شده در بورس پرداخت و گفت: فعالان بازار، ویترینی برای مردم هستند و مردم به آنها نگاه می‌کنند. با وجود تمامی انتقاداتی که از دولت و مجلس وجود دارد، اما مردم هم کمی از صحبت‌های ناامیدانه فعالان بازار خسته شده‌اند. مردم حتی از اعتراضات هم خسته شده و از بازار می‌ترسند.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: البته فعالان بازار هم حق دارند که نسبت به وضعیت کنونی معترض باشند، اما این اعتراضات شاید ممکن ایجاد ترس برای افرادی شود که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند. با این حال باید قبول کنیم که متأسفانه بازار ما بازار بدی شده و این وضعیت ادامه‌دار بوده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان