صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر : 103192

پرداخت وام مسکن روستایی در چه مرحله‌ای است؟

پرداخت وام مسکن روستایی در چه مرحله‌ای است؟
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در خصوص آخرین وضعیت وام مسکن روستایی، اظهار کرد: این وام در مرحله صدور تضمین‌های مربوط به نرخ تسهیلات است.

به گزارش شهر بورس، مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن  گفت: قیمت تمام شده ساخت واحدهای مسکونی روستایی در حال حاضر متری ۸ میلیون تومان برای سازندگان و پیمانکاران تمام شده و با توجه به موقعیت اراضی این نرخ ها کمتر یا بیشتر می‌شود.

به گفته وی، تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای متقاضیان هنوز پرداخت نمی‌شود و باید از سد سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی عبور کند تا این روند اجرایی شود.

او افزود: در حال حاضر ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی برای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای جدید در نظر گرفته شده که در روستاها مبلغ ساخت متری ۸ میلیون تومان برای سازندگان تمام می‌شود که متناسب با شهر و روستاها این قیمت کمی بیشتر و یا کمتر می‌شود.

پرداخت وام مسکن روستایی در چه مرحله‌ای است؟

سیدرضا حمیدی در خصوص آخرین وضعیت وام 350 میلیون تومانی مسکن روستایی، اظهار کرد: این وام در مرحله صدور تضمین‌نامه‌های مربوط به نرخ تسهیلات قرار دارد.


بیشتر بخوانید:جزئیات کارت هدیه ویژه بازنشستگان اعلام شد


وی ادامه داد: با توجه به این‌که وام مسکن روستایی ارزان‌قیمت است، سازمان برنامه و بودجه برای عملیاتی شدن پرداخت این تسهیلات باید مابه‌التفاوت نرخ سود را تامین کند.

وی افزود:‌سود این وام مطابق مصوبه دولت 5 درصد است که سازمان برنامه و بودجه بایستی تامین مابه‌التفاوت 18 درصدی آنرا تضمین کند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان این‌که گروه زیربنایی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه تضمین‌نامه را امضا کرده‌اند و یکی دو امضای دیگر باقی مانده است، گفت: پرداخت وام 350 میلیون تومانی مسکن روستایی امسال آغاز می‌شود.

حمیدی یادآور شد: بازپرداخت وام 350 میلیون تومانی 20 ساله و نرخ سود آن 5 درصد است.(تسنیم)

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + یازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان