تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 137537

پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی/ مشکل پرداخت حل شد؟

پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی/ مشکل پرداخت حل شد؟
مشکل پرداخت معوقات بازنشستگان کارگری رفع شد و تمامی معوقات تا روز گذشته به حساب بازنشستگان واریز شد.

به گزارش شهر بورس، پرداخت معوقات مستمری بازنشستگان کارگری به‌روز شد. در تاریخ هفتم فروردین، در واریزی‌های مستمری فروردین برای بازنشستگان تامین اجتماعی اختلالاتی پیش آمد که تا روز گذشته حل شد و معوقات به حساب بازنشستگان واریز گردید.

براساس گزارش‌های سازمان تامین اجتماعی، در این مرحله مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان به بیش از ۴ میلیون نفر بازنشسته پرداخت شد. اگرچه مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به دولت ابلاغ شده است، اما زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری هنوز مشخص نیست و فرمول نهایی آن نیز در دست بررسی است.

پرداخت‌های جدید و برنامه هفتم توسعه

کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرده است که از ابتدای برنامه هفتم توسعه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری باید اجرایی شود و فرمول اجرایی آن نیز مشابه فرمول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری خواهد بود. تأمین منابع مالی لازم برای این اقدام از طریق رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود. در این راستا، سهام‌های تخصیص‌یافته برای رد دیون باید تا پایان سال جاری به سازمان منتقل شود و این اقدام باید همزمان با پرداخت دیون سایر صندوق‌ها صورت گیرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تأکید کرد که وظیفه اجرایی پرداخت معوقات و متناسب‌سازی حقوق پس از انتقال سهام و تأمین منابع، بر عهده سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

خبر مرتبط
واریز یارانه جدید ویژه بازنشستگان از تیرماه
واریز یارانه جدید ویژه بازنشستگان از تیرماه

در جلسه هیأت امنای مؤسسه «مدیریت همیاری آتیه امید» با حضور دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، پرداخت ۴۰ درصد مبلغ حکم بازنشستگی به عنوان مستمری ماهیانه به بازنشستگان از محل صندوق تامین آتیه با لحاظ تعدیل بر اساس سابقه خدمت در بانک مسکن به تصویب رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ