شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 49148

پرداخت سود سهام عدالت سال 99 در انتظار واریز سود توسط شرکت ها

پرداخت سود سهام عدالت سال 99 در انتظار واریز سود توسط شرکت ها
علی‌رغم اینکه اعلام شده بود سود سهام عدالت در سال 1399 تا پایان سال جاری پرداخت و به حساب سهامداران واریز خواهد شد، گفته می‌شود هنوز برخی از شرکت‌ها سودهای مربوطه را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

به گزارش شهر بورس، پیش از این قرار بود سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه به سهامداران عدالت پرداخت شود اما عدم واریز مبالغ توسط برخی از شرکت‌ها باعث شده که پرداخت سود سهام عدالت سال 99 در انتظار واریز سود توسط شرکت‌ها قرار داشته باشد.

این مبلغ که حدود 550 هزار تومان محاسبه شده است، علاوه بر تمام سهامداران که روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، به خریداران سهام شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی نیز تعلق می‌گیرد.

حالا با گذشت نیمی از اسفندماه، برخی از شرکت‌ها سود مورد نظر را یا به دلیل افزایش سرمایه و یا به دلیل اینکه سودی برای پرداخت کردن نداشته‌اند، به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند تا پرداخت سود سهام عدالت همچنان به دغدغه سهامداران تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال برکت و کی بی سی | سهامداران گروه دارویی بخوانند


کدام شرکت‌ها سود خود را واریز کرده‌اند؟

در خصوص شرکت‌هایی که سود خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده‌اند، می‌توان به پتروشیمی مارون، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی جم، شرکت پالایش نفت تهران، فولاد آلیاژی ایران، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان، آلومینیوم ایران، پتروشیمی تندگویان، بانک صادرات ایران، سیمان داراب، گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت، نیروترانس، پارس سویچ، بیمه دانا، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی اشاره کرد.

این در حالی است که شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان هیچ مبلغی و شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز نیز تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز کرده‌اند.

پرداخت سود سهام عدالت سال 99 - برای دریافت سود سهام عدالت سال 98 چه کنیم؟

در این راستا مشمولان سهام عدالت هنوز هم به طور کامل سود سال ۱۳۹۸ را دریافت نکرده‌اند. چراکه از مجموع ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی از دو شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و پتروشیمی جم به دلیل افزایش سرمایه آن‌ها سود سهام مشمولان دریافت نشد تا مشمولان سهام عدالت از مزایای حق تقدم و سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه بهره‌مند شوند.

همچنین شرکت‌های مخابرات ایران و گروه مپنا علی‌رغم پیگیری‌های متعدد تمام یا بخشی از سود سهام خود را پرداخت نکرده‌اند و با محاسبه‌ این دو گروه از باقی‌مانده سود سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد، ۴۰ درصد آن به حساب مشمولان واریز شده است.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان