صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۲۴
کد خبر : 53175

پربازده‌ترین سهام ۶ ماه آینده کدامند؟

پربازده‌ترین سهام ۶ ماه آینده کدامند؟
در این گزارش با سهام هایی که بیشترین سوددهی را در 6 ماه آینده خواهند داشت آشنا می شید.

به گزارش شهر بورس، آشنایی با سهام ها و نحوه بازدهی آن ها در برهه های زمانی مختلف برای سهامدارانی که اطلاعات چندانی از این بازارها ندارندو در جایگاه پیش بینی آینده سهام های پر بازده نیستند می تواند یک راهنمایی کلی با نظرسنجی از بزرگان بازار سرمایه بسیار مفید باشد. در این گزارش با پربازده‌ترین سهام ۶ ماه آینده آشنا شوید.

بر اساس گزارش بورسان، در نظرسنجی جدیدی به طور جزئی به سنجش آینده بازار سرمایه پرداخته شده است. این نظرسنجی که از مدیران دارایی انجام شده از سه بخش اصلی تشکیل می‌شود.

در بخش اول از بزرگان بازار سرمایه خواسته شده 3 سهم که به باورشان بیشترین بازدهی را طی 6 ماه آینده خواهند داشت، معرفی کنند. در بخش دوم از آنها خواسته شده 3 صنعتی که بازده بالایی در 6 ماه آینده دارند را نام ببرند. در بخش سوم هم 15 دارایی شامل مسکن، طلا، ارز، سپرده بانکی و 11 نماد بورسی آمده و از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پرسیده شده که از سه موقعیت خرید، فروش یا نگهداری برای هر یک از دارایی‌ها کدام موقعیت را انتخاب می‌کنید.

این نظرسنجی، دومین نظرسنجی بورسان طی کمتر از یک ماه اخیر است. اواسط اردیبهشت ماه هم برای نخستین بار در ایران نظرسنجی درباره انتظارات مدیران دارایی از وضعیت بورس تهران انجام دادیم. بر اساس آن، چهار شاخص «اطمینان» نسبت به آینده بورس، میزان «ارزندگی» سهام، «فرصت خرید» و «احتمال سقوط آزاد» قیمت‌ها معرفی شدند. بعد از بررسی‌ بازخوردها و پیشنهادات مخاطبان و صاحب‌نظران بازار سرمایه، تصمیم گرفتیم در یک گام تکمیلی نظرسنجی تازه‌ای را در خردادماه انجام دهیم. به این ترتیب، در سطح خرد و کاملا کاربردی، نظر مدیران دارایی را درباره خرید یا فروش سهام، سرمایه‌گذاری در صنایع جذاب و برخی دارایی‌های منتخب جویا شدیم. در نظرسنجی این ماه 81 مدیر دارایی شرکت کرده‌اند.

کدام سهام بیشترین تکرار را داشت؟

در بخش اول نظرسنجی سهام فولاد مبارکه اصفهان با نماد فولاد با 15 مرتبه بیشترین تکرار را در پاسخ شرکت‌کنندگان داشت. بعد از فولاد، شپنا(پالایش نفت اصفهان)، وبملت (بانک ملت)، پالایش (پالایشی یکم)، کرماشا و وغدیر بیشترین تکرار را داشته‌اند.

نکته قابل توجه این است که مدیران دارایی در مجموع 117 سهم را معرفی کرده‌اند که از این تعداد 69 سهم تنها یک بار تکرار شده است.

پر بازده‌ترین صنایع از نگاه بزرگان بازار سرمایه

در بخش دوم نظرسنجی از مدیران دارایی‌ها خواسته شده سه صنعتی که طی شش ماه آینده از نظر آنها بیشترین بازدهی را خواهد داشت، معرفی کنند. بین پاسخ‌های داده شده، صنایع فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات، بانک و غذا بیشترین تکرار را داشته‌اند.


بیشتر بخوانید:بورس کالا بهترین مسیر برای عرضه خودرو


بخریم، بفروشیم یا نگهداریم؟

در این قسمت 15 دارایی در نظر گرفته شده و از شرکت‌کنندگان خواسته شده که فرض کنند برای هر یک از این دارایی‌ها دارای موقعیت خرید، فروش یا نگهداری هستند؛ کدام موقعیت را انتخاب می‌کنند.

اولین دارایی مسکن است، بیشترین موقعیتی که مدیران سرمایه‌گذاری به آن رای داده‌اند، نگهداری است.

دومین دارایی ارز است، بیشترین موقعیت برای ارز خرید و بعد نگهداری است، کمتر مدیری رای به فروش ارز داده است.

سومین دارایی طلا، سکه و صندوق‌های طلا است، گزینه نگهداری و سپس خرید بیشترین رای را برای طلا آورده‌اند.

چهارمین دارایی سپرده بانکی و ابزارهای درآمد ثابت است که بیشترین رای را فروش این دارایی کسب کرده است.

دارایی پنجم تا پانزدهم شامل نمادهای بورسی است که شرکت‌کنندگان انتخاب کرده‌اند که برای هر یک از این نمادها بین گزینه خرید، فروش یا نگهداری کدام را انتخاب می‌کنند. سهام فولاد، شپنا و تیپیکو بیشترین گزینه خرید یا نگهداری را به دست آورده‌اند و به سهم‌های زاگرس، غبشهر، کچاد و سیمرغ بیشترین رای برای فروش را کسب کرده‌اند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان