شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 81128

پذیره نویسی 61 هزار میلیاردی توسط تامین سرمایه نوین

پذیره نویسی 61 هزار میلیاردی توسط تامین سرمایه نوین
علیرضا تسبیحی مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین از پذیره نویسی 61 هزار میلیاردی توسط تامین سرمایه نوین خبر داد.

به گزارش شهر بورس، علیرضا تسبیحی مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین در خصوص وضعیت تامین مالی بازار بورس و تامین سرمایه نوین توضیح داد و به بررسی آینده بازار و برنامه‌های تامین سرمایه نوین پرداخت.

حجم تامین مالی‌های انجام شده در سال جاری چقدر بوده و آیا بازار سرمایه موفق به پاسخگویی آنها بوده است؟

مجموع حجم تامین مالی انجام شده از طریق انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه (به استثنای اسناد خزانه اسلامی و اوراق گام) در سال 1401 بالغ بر 915 هزار میلیارد ریال بوده است که تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق به طور کامل توسط شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری و سایر نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه پذیرفته شده است. تأمین سرمایه نوین در سال 1401 تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی مبلغ 61،800 میلیارد ریال از اوراق مذکور را پذیرفته است.

از سوی تامین سرمایه نوین چه تامین مالی و انتشار اوراقی در شرف انجام است؟ برای کدام شرکتها و به چه میزان؟

در مجموع مبلغ تقریبی 70 هزار میلیارد ریال انواع اوراق بدهی در دست انتشار جهت تأمین مالی شرکت های بورسی و غیر بورسی در دست انجام است که برآورد می‌شود در نیمه نخست سال جاری به تدریج به مرحله انتشار برسد.


بیشتر بخوانید: نقش تامین سرمایه نوین در پذیرش شرکت­‌ های توسعه نیشکر و آلومینای ایران


در حال حاضر کدام روش تامین مالی بیشتر مورد توجه بازار و شرکت‌ها قرار دارد؟

با توجه به ماهیت شرکت‌های متقاضی تأمین مالی، روش های متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال در شرایط فعلی با توجه با سهولت و سرعت انتشار، اوراق مرابحه بیشترین حجم انتشار اوراق را به خود اختصاص داده است.

برای حمایت از سهم چه اوراق را شرکت میتواند منتشر کند؟ آیا این کار مرسوم است؟

در سال های اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار انواع مختلفی از روش های تامین مالی مصوب نموده که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر بازار سهام اثر گذار هستند. از جمله این ابزارها میتوان به اوراق اختیار فروش تبعی (در دو نوع بیمه سهام و تأمین مالی)، اوراق اجاره سهام و اوراق مرابحه سهام اشاره نمود. در این میان اوراق اختیار فروش تبعی و اوراق اجاره سهام به دلیل سابقه بیشتر و سهولت استفاده مورد استقبال بازار قرار دارند. همچنین اوراق مرابحه سهام که در طی سال های اخیر به کوشش تأمین سرمایه نوین به تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار رسید، مورد اقبال بازار قرار گرفته است.

در حال حاضر نرخ سود تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای شرکت‌های تولیدی به چه میزان است؟ (نرخ نهایی)

عوامل مختلفی در تعیین نرخ نهایی تامین مالی شرکت ها اثر گذار است. لذا امکان تعیین یک نرخ مشخص به عنوان نرخ نهایی تأمین مالی میسر نیست. با این حال متوسط نرخ بازده تا سررسید اسناد خزانه اسلامی (با سررسید بلند مدت) به عنوان معیاری جهت تعیین نرخ موثر تأمین مالی در بازار سرمایه است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان