صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر : 93763

رئیس سازمان بورس عنوان کرد؛

پذیره نویسی 3 پروژه دیگر در بازار سرمایه گذاری حرفه ای تا پایان سال

پذیره نویسی 3 پروژه دیگر در بازار سرمایه گذاری حرفه ای تا پایان سال
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تلاش ها برای پذیره نویسی 3 پروژه دیگر در بازار سرمایه گذاری حرفه ای تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهر بورس، مجید عشقی در مراسم افتتاح بازار سرمایه گذاری حرفه ای، اظهار داشت: یکی از معضلات تامین مالی شرکت ها، پروژه های نیمه تمام است. اقتصاد ما عادت کرده هرجا بحث تامین مالی پیش می‌آید، همه به سراغ بانک می‎روند. با توجه به شرایطی هم که بانک مرکزی ایجاد کرده، وام در اختیار همه افراد قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به فرصت های تامین مالی از بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: شرایط کنونی فرصت مناسبی برای افزایش تامین مالی از بازار سرمایه خواهد بود. البته این کار نیازمند ابزارهای جدیدی است که بتونیم با آنها تامین مالی را افزایش دهیم. این پتانسیل در بازار سرمایه وجود دارد که نقش خود را در تامین مالی افزایش دهد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: در بازار سرمایه عموم سرمایه گذاران حرفه ای و غیرحرفه ای حضور دارند. ابزارهایی که در اقتصاد برای تامین مالی وجود دارد، همه آنها ابزار متعارفی نیستند و اکثراً با آن آشنایی ندارند. این ابزارها قابلیت عرضه به همه مردم را ندارند و ریسک و بازده‌‎شان متفاوت است. همین موضوع منجر به ایجاد بازار حرفه ای ایجاد شد.


بیشتر بخوانید:تبریز؛ خاستگاه صنعت چاپ ایران است


عشقی درمورد راه اندازی بازار سرمایه گذاری حرفه ای، گفت: با همت آقای گودرزی و هئیت مدیره بورس تهران توتنستیم که این بازار را ایجاد کنیم. امروز شاهد آغاز این بازار هستیم و امیدواریم که در این شرایط نامتعارف نقش خوبی در تامین مالی داشته باشد تا بتوانیم بخشی از اقتصاد را از این طریق و بازار تامین کنیم.

وی به تشریح پذیره نویسی شگستر پرداخت و عنوان کرد: در عرضه اولیه حدود یک میلیون نفر نام نویسی می کنند، اما برای شگستر حدود ۹۵ هزار کد حقیقی و ۳۰۰ سهام دار حقوقی شرکت کردند. این اتفاق نتیجه اولین سفر استانی ارکان بازار سرمایه بود که تصمیم گرفتند در ابتدای سال هر ماه یک سفر با همراهی نهادهای مالی به استان های کشور داشته باشند. این دستاوردی برای ارکان بازار سرمایه بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال پروژه های دیگری داشته باشیم. همچنین در سفرهای استانی چند استان اعلام آمادگی کردند که امیدواریم تا پایان سال ۳ پروژه دیگر هم به پذیره‌نویسی رسانده شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان