شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر : 59183

مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری:

پذیره نویسی صندوق املاک با موفقیت انجام شد

پذیره نویسی صندوق املاک با موفقیت انجام شد
داوود حمزه مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری از موفقیت پذیره نویسی ۳۰ میلیون واحد صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات کشور خبر داد.
به گزارش شهر بورس، حمزه اظهار داشت: راه اندازی صندوق املاک و مستغلات کشور که با دستور ریاست محترم جمهور در جلسه شورای عالی مسکن با تاکید بر استفاده از ماده ۵ قانون جهش تولید مسکن و حمایت وزرای محترم امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار قرار گرفته است، امروز با پذیره نویسی موفق و استقبال سرمایه گذاران مواجه شد.
براساس گزارش سنا، مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری افزود: رونق تولید، عرضه و ساخت و ساز مسکن، ایجاد شاخصی قابل اتکا برای بازار مسکن، افزایش شفافیت، کمک به تعادل عرضه و تقاضا، پوشش تورم بازار مسکن با خرید واحدهای این صندوق، نقدشوندگی، معافیت مالیاتی و حضور فعال بازارگردان از جمله مزایای راه اندازی این صندوق برای سرمایه گذاران است.

بیشتر بخوانید: صندوق املاک گزینه‌ای مناسب برای نقد کردن مستغلات بانک‌ها


او با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری ۳۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی صندوق املاک و مستغلات را در نماد «ارزش مسکن» امروز در جریان پذیره نویسی عرضه کرد که با موفقیت به پایان رسید گفت: این صندوق ۲۷ شهریور ماه جاری نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده که دوره فعالیت بعد از دریافت مجوز ۵ سال درنظر گرفته شده است که با تایید سازمان بورس نیز قابل تمدید است.
به گفته حمزه، فعالیت اصلی صندوق «ارزش مسکن» جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید و تملک دارایی غیر منقول موضوع سرمایه‌گذاری است. همچنین اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شرکت‌های ساختمانی پذیرفته شده در بورس از دیگر فعالیت‌های اصلی این صندوق به شمار می‌رود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 19 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان