شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۴۵
کد خبر : 95339

پاسخ رئیسی به تجمع بیماران خاص: عمر دست خداست

پاسخ رئیسی به تجمع بیماران خاص: عمر دست خداست
ابراهیم رئیسی در پاسخ به تجمع بیماران خاص گفت: اولا که عمر دست خداست، دوم آن که از کجا معلوم خودمان نتوانیم این داروها را تولید کنیم؟

به گزارش شهر بورس، کمبود و گرانی دارو در کشور بیداد می کند. به گونه ای که بسیاری از بیماران خاص را با مشکل مواجه کرده است.

کمبود دارو و گرانی اقلام دارویی در کشور بیداد می‌کند. بسیاری از بیماران از این داروخانه به آن داروخانه می‌روند و در نهایت هم دست خالی برمی‌گردند. البته کمبود دارویی دیگر به داروهای خاص محدود نیست و گاهی حتی داروهای رایج و معمول نسخه پزشکان هم به سختی پیدا می‌شود.

با همه اینها پیدا کردن برخی اقلام دارویی برای بیماران خاص سخت‌تر است. بیمارانی که گاهی بر اثر همین کمبود دارویی جان خود را از دست می‌دهند.

در همین حال ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در سیزدهمین همایش ملی نخبگان درباره مشکلات دارویی بیماران خاص اظهاراتی داشت که خبرساز شده است.

پاسخ رئیسی به بیماران خاص: عمر دست خداست

رئیس دولت سیزدهم گفت وقتی از مجلس رد می‌شدیم، عده‌ای از بیماران خاص را دیدیم که آنجا تجمع کرده بودند. با این بیماران صحبت کردم. مادران، پدران و فرزندانی بودند که تجمع کرده بودند، می‌گفتند پزشکان به ما گفته‌اند که یک سال یا دو سال دیگر بیشتر زنده نمی‌مانند.


بیشتر بخوانید:مهم برای سهامداران آکنتور/سهامداران آکنتور به مجمع دعوت شدند


ابراهیم رئیسی ادامه داد: «به آنها گفتم که اولا عمر دست خداست. دوم آنکه از کجا معلوم با این استعدادهایی که داریم داروی مورد نیاز را خودمان تولید کنیم؟»

دولت و مجلس مسیر را اشتباه رفتند

این در حالی است که اخیرا علی بابایی، نماینده مجلس از کمبود دارو به‌ویژه برای بیماران خاص گفت. علی بابایی کارنامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه واردات دارو و ترخیص تجهیزات پزشکی گفت: بیش از 200 قلم دارو در کشور کمبود داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: «با ناکارآمدی طرح دارویار هم بر کسی پوشیده نیست. شرکت‌های تولیدکننده دارو هم ناراضی هستند. ما جلوی واردات داروهای خارجی را گرفتیم تا داروی داخلی تولید کنیم اما از شرکت‌های داخلی هم حمایت نمی‌شود.»

او ادامه داد: «باید قیمت تمام شده دارو مدیریت شود. هم مجلس و هم دولت مسیر را اشتباه رفتند. دارو باید ارزان قیمت به دست مردم برسد. امروز بیماران پیوندی، هموفیلی و بیماران خاص در تامین دارو مشکل دارند. زندگی مردم وابسته به حوزه سلامت است. همه بخش‌ها در تامین دارو مسئول هستند. سازمان دارو نمی‌تواند خود را کنار بکشد.» (ایسنا)

کمبود دارو در کف جامعه

پیش‌تر نیز محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت درباره بازار دارو در کشور گفت: «کمبود دارو در کف جامعه به شدت مورد اعتراض مردم قرار گرفته است؛ به‌ویژه داروی بیماران خاص، پیوند کبد و کلیه. ما پاسخی برای بیماران نداریم.»

عضو کمیسیون بهداشت مجلس توضیح داد: «اینکه دارو خارجی و وارداتی باشد یا در داخل تولید شود برای بیماران که مدام از داروخانه‌ای به داروخانه دیگر برای تهیه یک دارو می‌روند، اهمیت ندارد. باید شخص رئیس جمهور و معاون اول وی مستقیم به موضوع تهیه داروی بیماران ورود کنند و نباید اجازه دهند بیشتر از این آسیب ببینند.»

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان