صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 56033

مدیر معاملات سبدگردان کارا در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

ویترین اقتصاد کشور رونق می گیرد؟

ویترین اقتصاد کشور رونق می گیرد؟
مدیر معاملات سبدگردان کارا عدم دخالت‌های بی‌موقع سیاست گذار در برخی موارد مانند قیمت گذاری کالاها، نه تنها می‌تواند اعتماد را به بازار برگرداند؛ بلکه می‌تواند رونق را متوجه ویترین اقتصادی کشور کند.

مصطفی خسروشاهی مدیر معاملات سبدگردان کارا در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره روند معاملات بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار بورس تهران اولین روز هفته جاری را با روند مثبت به خصوص در گروه خودرویی آغاز کرد. همچنین منشا سبز شدن این گروه، آغاز مذاکرات برجامی در وین اتریش بود؛ به طوری که هم‌زمان با اعلام خبر اغاز مذاکرات احیای برجام از سوی اتحادیه اروپا و سفر تیم مذاکره کننده ایران سرمایه گذاران داخلی واکنش های متفاوتی را به این اتفاق نشان دادند.
وی افزود: نتیجه این واکنش تشکیل صف‌های خرید در نمادهای گروه خودرویی بود، اما متاسفانه این روند ادامه دار نبود. اتفاقی که در دو سال گذشته هم شاهد آن بودیم و از مهم‌ترین دلایل وقوع این شرایط نبود احساس اعتماد به بازار سرمایه، خروج سنگین سرمایه‌های حقیقی بازار و تعدد ریسک‌های متنوع منجر به این شد تا این شرایط ناخوشایند در بازار به وقوع بپیوندد.


بیشتر بخوانید: آغاز فروش محصولات ایران خودرو در بورس کالا با عرضه هایما


مدیر معاملات سبدگردان کارا خاطرنشان کرد: روزهای بی رمق و طاقت فرسای بورس در حالی ادامه دار است که معامله گران از ابتدای هفته جاری با عنایت به آنچه گفته شد شاخص بازار را سبز رنگ کردند، اما این شاید تنها دلیل این اتفاق نبود. افت شاخص بورس به زیر محدوده یک میلیون و 500 هزار واحدی و همچنین ارزندگی قیمت‌ها در بازار سهام سبب شد تا معامله گران نگرش خود را حتی برای کوتاه مدت هم که شده تغییر دهند و رو به سمت خرید بیاورند؛ هرچه که بود، دو دلیل سیاسی و ارزندگی قیمت سهام در بازار منجر شد تا معاملات در آغازین روز هفته رنگ سبز را به خود ببیند.
این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: فعالان بازار این روزها چشم به مذاکرات هسته‌ای دارند. انتشار اخبار مثبت از این مذاکرات مطمئنا می‌تواند از سیگنال‌های اصلی بازار برای رشد باشد و ورق معاملات بورس را برگرداند و تا حدودی جو منفی حاکم بر معاملات را بکاهد.
وی یادآور شد: انجام این مهم از سوی تیم مذاکره کننده می‌تواند با ورود پول سهامداران حقیقی همراه باشد و بازار سهام را با تغییرات همراه کند و بازگشت به مذاکرات و به طبع حصول نتیجه برای برخی از صنایع که وابستگی مهمی به این موضوع دارند می تواند تحولات خیره کننده ای را به دنبال داشته باشد.
مصطفی خسروشاهی عنوان کرد: به غیر از موضوع یاد شده عدم دخالت‌های بی‌موقع سیاست گذار در برخی موارد مانند قیمت گذاری کالاها، عدم وضع قوانین خلق الساعه در بازار سرمایه، تغییر بعضی از قوانین بورس مانند باز کردن آستانه قیمت تا 10 درصد و وضع قوانین از این دست نه تنها می‌تواند اعتماد را به بازار برگرداند؛ بلکه می‌تواند رونق را به ویترین اقتصادی کشور بازگرداند و مجددا شاهد رونق بازار سهام باشیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان