صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر : 91229

جواد فلاحیان در گفت‌وگو با شهر بورس:

وقتِ خرید پله‌ ای است؛ جا نمانید

وقتِ خرید پله‌ ای است؛ جا نمانید
اگرچه طی ماه های اخیر، بازار سرمایه کام سهامداران را تلخ کرده اما حالا کارشناسان معتقدند که کف بورس بسته شده و حالا وقت خرید پله ای است.

جواد فلاحیان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره شرایط بازار سرمایه اظهار داشت: چند هفته‌ای است که ارزش معاملات بازار کمی افزایش یافته است. مدت‌ها شاهد ارزش معاملات در محدوده چهار تا پنج هزار میلیارد تومان بودیم که در دو هفته اخیر به بالای ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: این مسئله نشان‌دهنده تثبیت بازار در این قیمت‌هاست اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که شاهد رکود در تمامی بازارها از جمله خودرو، مسکن و سکه هستیم. با توجه به همبستگی که در کلیه بازارها وجود دارد بازار بورس هم از آن مستثنی نیست.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به همین دلیل بسیاری از سهم در محدوده صفر تابلو یا نزدیکی صفر در حال معامله هستند، گفت: این آلارمی است که شاید شاهد ریزش سنگین در بازار نباشیم اما عملا نشانه‌ای برای رشد سرعتی و قوی بازار هم وجود ندارد.

فلاحیان افزود: برخی از ریسک‌های سیستماتیکی که در ماه‌های اخیر بر بازار تحمیل شده بود تا حدودی کاهش یافته اما بازگشت نقدینگی که انتظار می‌رفت، وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: طرح مشترک همکاری دو شرکت فرابورسی منتظر مجوز سازمان بورس


وی ادامه داد: عمده معاملات در حال حاضر صرفا حمایتی و بسته شدن کف‌های قیمتی است. زمانی می‌توان وضعیت بازار را خوب تشخیص داد که شاهد رِنج‌های مثبت و مداوم بر سهم‌ها باشیم. تا زمانی که خریدهای رو به بالا در سهم‌ها صورت نگیرد این روند فرسایشی ادامه خواهد داشت.

فلاح تاکید کرد: همین که بازار تمایلی به ریزش بیشتر ندارد می‌توان نقطه امیدی باشد که در هفته‌ها یا ماه‌های آینده تقاضا و ورود پول به بازار بیشتر شود. باید در نظر داشت محرک‌های بازار در حال حاضر قیمت‌‌ها در بازار ارز است، دلار به عنوان محرک مناسب در بازار سرمایه در این روزها می‌تواند وضعیت آینده بازار را مشخص کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شرایط فعلی را در هفته‌های آینده هم داشته باشیم ولی سرمایه‌گذاران باید به این موضوع توجه کنند که معمولا حرکات بازار بورس سریع صورت می‌گیرد. اگر در قیمت‌های مناسب خریدهای پله‌ای آغاز نکنند، شاید در ماه‌های آینده نتوانند در قیمت‌های فعلی خرید کنند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در قیمت‌های فعلی با دقت و طمانینه خریدها صورت بگیرد چون شواهد نشان می‌دهد ریزش شدید نخواهیم داشت مگر اینکه ریسک‌هایی مثل تصمیمات مسئولان به بازار وارد شود.

photo 2023 09 01 10 46 24

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − هجده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان