شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
کد خبر : 57354

وعده وزیر راه برای ارزانی مسکن

وعده وزیر راه برای ارزانی مسکن
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : باید فاصله عرضه و تقاضای مسکن کاهش یابد تا مردم بتوانند خانه‌های ارزان تری بخرند.

به گزارش شهر بورس، وزیر راه با اعلام زمینه ساخت ۱.۵ واحد مسکونی و مهلت یک ماهه دستگاه های دولتی در واگذاری ارضی، گفت: مسکن برای خانه‌دار شدن مردم ارزان‌ خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رستم قاسمی گفت: فاصله عرضه و تقاضا  و گرانی مسکن ناشی از عدم اقدامات دولت گذشته است و برای اجرای برنامه های دولت باید زیرساخت‌ها مانند سامانه ثبت‌نام و شناسایی اراضی فراهم می‌شد که به‌ سرعت انجام و پاک سازی متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز آغاز شد.

وی افزود: طی 6 ماه، زمین 1.5 میلیون واحد مسکونی بارگذاری و طراحی سایت‌ها انجام شد. واحدهای نهضت ملی مسکن به پی سازی رسیده و فقط 4 درصد اراضی دستگاه‌های دولتی به وزارت راه واگذار شده اما در جلسه شورای‌ عالی مسکن با حضور رئیس جمهور اعلام شد دستگاه‌های دولتی باید ظرف یک ماه اراضی را تحویل وزارت راه دهند و در صورت عدم انجام این کار، سند زمین‌ها  به نام وزارت راه می‌شود.


بیشتر بخوانید :کاهش 1839 واحدی شاخص بورس تهران


این مقام مسئول ادامه داد: مسکن یک‌ساله ساخته نمی‌شود و زمان‌بر است.انتظار می رود طی 2 سال بتوان عملیات ساخت 2 میلیون واحد را انجام داد و تعهد ساخت 4 میلیون واحد طی 4 سال محقق شود. اجرای این پروژه‌ها در ریل مناسبی قرار گرفته و و وزارت راه تا پایان شهریور اراضی 2 میلیون واحد را تأمین می‌کند و ساخت شروع می‌شود.

قاسمی گفت: وزارت راه به‌دنبال اجرای تعهدات بوده و فرمایشات رهبر مسئولیت را زیاد کرده و باید فاصله عرضه و تقاضای مسکن کاهش یابد تا مردم بتوانند خانه‌های ارزان تری بخرند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان