شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 52680

وضعیت پالایش و دارا یکم در هفته پایانی اردیبهشت ۱۴۰۱

وضعیت پالایش و دارا یکم در هفته پایانی اردیبهشت ۱۴۰۱
صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۱.۱درصد کاهش قیمت داشت در حالی که ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۱.۸درصد ارتقا یافت. دومین صندوق دولتی، یعنی صندوق پالایشی یکم، ۴.۲درصد افت قیمت داشت.

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصاد آنلاین، وضعیت پالایش و دارا یکم در هفته پایانی اردیبهشت ۱۴۰۱ چگونه بود؟

صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام، در هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط یک درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۱.۱درصد افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس، رشد ۱.۹درصدی را به ثبت رساند.

در چهارمین هفته اردیبهشت ماه، صندوق‌های ETF سهامی به طور متوسط، رشد یک درصدی را ثبت کردند و صندوق‌های مبتنی بر طلا، با افزایش ۰.۷درصدی قیمت به کار خود پایان دادند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت، ۶.۳درصد و مربوط به صندوق تجارت شاخصی کاردان بود. همچنین بهترین عملکرد، در اختیار صندوق سرو سودمند مدبران قرار گرفت. به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن ۲.۶درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته، به صندوق آرمان سپهر آشنا اختصاص داشت؛ صندوق «آسام» در این مدت با افت ۱.۹درصدی قیمت مواجه شد.


بیشتر بخوانید:ورود وزارت اقتصاد به مسئله مبارزه با پولشویی


صندوق ارزش آفرین بیدار را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد. زیرا قیمت آن روی تابلو ۸.۸درصد زیر NAV ابطال قرار دارد. صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق، با انحراف ۱.۳درصدی قیمت، به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در طول هفته، صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۱.۱درصد کاهش قیمت داشت در حالی که ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۱.۸درصد ارتقا یافت. دومین صندوق دولتی، یعنی صندوق پالایشی یکم، ۴.۲درصد افت قیمت داشت درحالی که از ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۴.۶درصد کاسته شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۳۱.۲درصد و «پالایش» ۳۲.۷درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول هفته جاری، صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۰.۷درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند. به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱.۳درصد رشد قیمت داشت و ۰.۴درصد زیر قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF طلای سرخ نوویرا (نهال) بهترین بازدهی (۲.۶درصد) را به نام خود ثبت کرد و حباب منفی صندوق گروه زعفران سحرخیز نیز به ۱۰.۴درصد رسید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 5 =

پراپ تریدینگ

کمان