تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 141398

واگذاری زمین رایگان به متقاضیان مسکن در شهرها و روستاها

واگذاری زمین رایگان به متقاضیان مسکن در شهرها و روستاها
صولت مرتضوی اعلام کرد که زمین رایگان با اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان مسکن واگذار خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صولت مرتضوی، در جریان بهره‌برداری از پروژه‌های وزارت کار به ارائه کارنامه‌ای از فعالیت‌های این وزارتخانه پرداخت. او اعلام کرد که در دولت سیزدهم، ۲.۵ میلیون شغل ایجاد شده و نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. مرتضوی همچنین تاکید کرد که تا پایان سال، بیکاری به کانال ۶ درصد خواهد رسید.

برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مرتضوی افزود: اگرچه بنده در دولت چهاردهم حضور نخواهم داشت، توصیه من به وزیر کار بعدی این است که مطالبات سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های زیرمجموعه وزارت کار را از دولت پیگیری کند. وی همچنین اشاره کرد که در ابتدای دولت سیزدهم، بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک رفاه از سازمان تامین اجتماعی تصفیه شده و میزان پرداختی صندوق تامین اجتماعی ماهانه به ۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزیر تعاون ادامه داد: وزارت کار در حوزه‌های مختلفی مانند حمل و نقل ریلی، دریایی، صادرات نفت و تولید مصالح ساختمانی و فولاد فعالیت دارد. ما حتی کمبود آنتی بیوتیک و سرم بهداشتی را در کمتر از دو ماه به دستور رئیس جمهور تامین کردیم.

اهمیت افزایش ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی

مرتضوی تاکید کرد: برای تامین هزینه‌های تامین اجتماعی باید نسبت شاغلان بیمه‌پرداز به بازنشستگان مستمری‌بگیر افزایش یابد. او همچنین بیان کرد که بی‌نظمی‌های مالی به نظم مالی تبدیل شده و گزارشات مطلوبی از عملکرد شرکت‌های تابعه وزارت کار به گوش می‌رسد.

برنامه‌های مسکن کارگری و واگذاری زمین

در خصوص برنامه‌های مسکن، مرتضوی گفت: تا پایان امسال، یک میلیون متقاضی در شهرها و روستاها زمین دریافت خواهند کرد و این تعداد تا سال ۱۴۰۴ به دو میلیون نفر خواهد رسید. او افزود که برنامه دولت شامل واگذاری زمین‌های مسکونی به صورت اجاره ۹۹ ساله است و این طرح در استان‌هایی که ظرفیت تامین زمین دارند، اجرا می‌شود.

ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام کرد: زمین رایگان با اجاره ۹۹ ساله به افرادی که در روستاها ساکن شوند واگذار می‌شود. وی همچنین به طرح نوسازی مسکن کلید به کلید اشاره کرد که در این طرح، متقاضیان می‌توانند واحدهای فرسوده خود را تحویل داده و واحد نو دریافت کنند.

ساخت و ساز و نوسازی بافت‌های فرسوده

طبق آمار وزارت راه و شهرسازی، تا کنون ۵۰ هزار هکتار زمین برای ساخت ۴ میلیون مسکن آماده‌سازی شده است. ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، نیز اعلام کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ۴۰ هزار هکتار اراضی تهیه شده که حدود ۸ برابر مسکن مهر است.

محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی، نیز افزود: تا پایان سال، تعداد پروانه‌های صادر شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده به ۲۴۰ هزار واحد خواهد رسید و تاکنون ۸۰ هزار واحد از این واحدها به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: فردانیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ