صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 111744

وام مسکن ۶۰۰میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام مسکن ۶۰۰میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وام‌های ۶۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است تا مردم برای نوسازی مساکن فرسوده تشویق و ترغیب شوند.

به گزارش شهر بورس، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی و نیز وام‌های ارزان قیمت ۶۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان جهت تسریع در اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار و سکونت ۱۰ میلیون نفر از هموطنان زیر سقف‌های لرزان داریم. بنابراین در راستای حفظ امنیت جان شهروندان ساکن در این بافت‌ها، شتاب بخشی به نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن ناپایدار و فرسوده در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:جزئیات جدید درباره معافیت های مالیاتی در سال 1403 اعلام شد


به گفته وی در راستای ورود بیشتر سازندگان به بحث نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور بسته‌های تشویقی شهرسازانه، مالی و اداری به خصوص بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی و نیز وام‌های ارزان قیمت که شامل ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود در نظر گرفته شده تا برای نوسازی مساکن فرسوده تشویق و ترغیب شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از استفاده از حلقه‌های میانی و بهره گیری از فعالیت آن‌ها جهت اطلاع رسانی از طرح‌های تشویقی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: حلقه‌های میانی نیز بر تدوین و اجرای قراردادهای مشارکت بین مردم و سازندگان برای حفظ حقوق مالکان واحدهای فرسوده نظارت می‌کنند.

آیینی گفت: بهره‌گیری از همکاری حلقه‌های میانی بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است؛ زیرا شهرداری‌ها از زیرساخت‌های لازم برای تعامل با حلقه‌های میانی برخوردارند و می‌توانند در محلاتی که از وسعت چندانی برخوردار نیستند از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + نوزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان