شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 81257

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

وام فرزندآوری؛ معضل جدید بانک ها/ لزوم طراحی سامانه تخصصی

وام فرزندآوری؛ معضل جدید بانک ها/ لزوم طراحی سامانه تخصصی
وام فرزندآوری؛ معضل جدید بانک ها شده است و نبود یک سایت تخصصی برای ثبت نام مردم را کلافه و بانک ها را دچار ترافیک کاری کرده است.

به گزارش شهر بورس، دولت در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری چند سالی است که اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کرده است و بر همین اساس به ترتیب از فرزند اول تا پنجم به بعد تسهیلات ۳۰، ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند. اما پرداخت این تسهیلات با برخی مشکلات مانند طراحی نشدن یک سایت مخصوص برای درخواست وام روبه‌رو بوده است.

مبلغ وام فرزندآوری و شرایط دریافت تسهیلات

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه اختصاص داده و از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام  کنند.

مبلغ وام فرزندآوری برای فرزندان اول تا پنجم به بعد به ترتیب ۳۰ میلیون، ۶۰ میلیون، ۹۰ میلیون، ۱۲۰ میلیون و ۱۵۰ تومان است.

پدران فرزندان متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه وام فرزندآوری اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.


بیشتر بخوانید: مبلغ وام فرزندآوری در سال 1402 + نحوه ثبت نام


متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری می‌توانند با مراجعه به سایت ve.cbi.ir ثبت نام کنند.

مدارک مورد نیاز برای وام فرزندآوری

تصویر تمامی صفحات شناسنامه پدر؛
تصویر تمامی صفحات شناسنامه فرزند؛
تصویر پشت و رو کارت ملی پدر؛
تصویر اسناد مالکیت / اجاره نامه محل سکونت پدر؛
تصویر مجوز شغلی/حکم کارگزینی پدر

جای خالی یک سایت مخصوص برای وام فرزند آوری

اگرچه اعطای تسهیلات فرزندآوری یک اقدام مناسب برای حمایت از جوانی جمعیت به شمار می‌رود اما طراحی نشدن یک سایت تخصصی برای ثبت نام و پیگیری وام یکی از مشکلاتی است که هم متقاضیان و هم بانک‌ها را سردرگم کرده است.

اگرچه یک سایت ثبت نام برای این تسهیلات وجود دارد اما در این سایت متقاضی نمی‌تواند هیچ بانکی را انتخاب کند یا از شرایط بانک‌ها برای اعطای این وام آگاه شود.

به همین دلیل حجم مراجعه به بانک‌ها شدت می یابد در حالی که با طراحی یک سایت تخصصی مانند سایت وام ازدواج، متقاضیان هم می‌توانند از بانک‌های اعطاکننده وام مطلع شوند و هم حق انتخاب بانک مورد نظر را برای دریافت تسهیلات داشته باشند.

با افزایش مبلغ وام فرزند آوری در سال جاری قطعا مراجعه برای دریافت وام فرزندآوری هم بیشتر خواهد شد. به همین دلیل نیاز برای ایجاد یک سایت تخصصی بیش از پیش احساس می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان