شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
کد خبر : 74316

وامید سه هلدینگ جدید راه اندازی می کند

وامید سه هلدینگ جدید راه اندازی می کند
سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید گفت: قرار است سه هلدینگ مالی، هلدینگ سیمانی و هلدینگ صنعتی ذیل شرکت وامید تأسیس شود.

به گزارش شهر بورس، سرپرست “وامید” گفت: بانک سپه و صندوق بازنشستگی بانک‌ها ازسهامداران عمده شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید هستند و بعد از شستا در رتبه دوم هلدینگ های چند رشته‌ای قرار داریم ضمن آنکه از نظر ارزش بازار و دارایی در جایگاه سوم قرار داریم.

او ادامه داد: دو صنعت معدن و سنگ آهن قسمت اعظم پرتفوی ما را تشکیل می‌دهد بنابراین اگر در حوزه جهانی تغییری در قیمت آنها ایجاد شود، شرکت ما را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.ابراهیمی اعلام کرد: اولویت هیأت مدیره “وامید” برای ثبات سودآوری و تنوع پرتفوی مبتنی بر مزیت رقابتی کشور در اندازه شرکت سرمایه‌گذاری امید ورود به حوزه‌ جدید نفت و گاز پتروشیمی است.

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری وامید افزود: البته قبلا با شرکت پترو امید آسیا وارد این حوزه شدیم که بزرگترین مخازن ذخیره‌سازی نفت را داراست و فاز اول آن که ۲ میلیون بشکه است آماده افتتاح است، همچنین تا پایان سال هم ۲ میلیون بشکه دیگر افتتاح می‌شود بنابراین درمجموع در سال ۱۴۰۱، چهار میلیون بشکه افتتاح می‌شود که ۵۲ سنت یورو به ازای هر بشکه است.

به گفته وی کل مخازن نیز تا پایان ۱۴۰۲ بهره برداری می‌شود همچنین برای ذخیره‌سازی نفت خام هم مجموعه نیروگاهی راه‌اندازی شده که شرکت تابان هور این کار را انجام می‌دهد و افتتاح آزمایشی انجام شده استابراهیمی ادامه داد: این مخازن برای ذخیره‌سازی میادین غرب کارون است که از خط لوله گوره وارد مخازن می‌شود تا به جاسک برسد تا اگر تنگه هرمز دچار مشکل شد بتوانیم صادرات را از دریای عمان ادامه دهیم.

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید تصریح کرد: باتوجه به اینکه ارزش افزوده بالا در حوزه پایین دستی تشکیل می‌شود بر این اساس با پترول رایزنی‌هایی برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه پایین دستی پتروشیمی و متانول انجام دادیم که درصورت نتیجه‌گیری اعلام عمومی می‌شود.

او افزود: دیگر اقدامی که شروع به انجام آن کردیم و اجرای آن را اوایل سال آینده شروع می‌کنیم در حوزه پتروشیمی در دهدشت است که مجوزات را گفتیم و در حوزه اوره و آمونیاک است ضمن آنکه درمورد تأمین مالی هم صحبت کردیم و از این بابت مشکلی نیست.


بیشتربخوانید: ورود وامید به حوزه انرژی


ابراهیمی با اشاره به شرکت‌های غیربورسی مجموعه توضیح داد: شرکت پادنا کمپرسور در حوزه ساخت یخچال فعالیت می‌کند و حاصل همکاری ایران و چین است که در این یکسال تغییر استراتژی داده است و بر این اساس با ۹۵ درصد رشد تولید محصولات و رشد ۱۵ برابری سود خالص محصولات مواجه شد ضمن آنکه برای دریافت مجوز دانش بنیان هم اقدام کرده است.

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید ادامه داد: همچنین شرکت آسیاناما هم در حوزه تولید مخازن پیوسته ذخیره‌سازی گاز برای خودروهای سواری فعال است، بر این اساس مدرن‌ترین تکنولوژی مخازن پیوسته ذخیره‌سازی گاز برای خودروهای کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر استراتژی فروش را هم متنوع کرده و ۱۲۶ درصد رشد سود خالص در یکسال را رقم زد.

همچنین شرکت سیمان هرمزگان هم در ۴،۵ ماه بالاترین نرخ فروش را دارد و در صنعت سیمان رشد ۵۰ درصدی سودآوری را به ارمغان آورد.به گفته وی شرکت کویر تایر هم از معظم‌ترین لاستیک سازی‌های کشور است که اولین مجموعه SUV است و به عنوان اولین مجموعه تایرسازی فروش آنلاین آن نیز راه‌اندازی شده است.

ابراهیمی از ساخت دستگاه ساخت تولید لاستیک در یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه خبر داد و گفت: ما از اینکه هر محصولی که امکان عرضه در بورس کالا را دارد در این بازار عرضه شود حمایت می‌کنیم. تایرسازان این تقاضا را دارند که یا از قیمت‌گذاری دستوری معاف شوند یا اجازه دهند محصولات را در بورس کالا عرضه کنیم.

همچنین او از تأسیس سه هلدینگ خبر داد و توضیح داد: قرار است سه هلدینگ مالی، هلدینگ سیمانی و هلدینگ صنعتی ذیل این شرکت تأسیس شود که پس از آن قطعا سهام آنها در بازار سرمایه عرضه می‌شود.سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید اعلام کرد: ارزش‌گذاری سیت مدیریت هلدینگ امید انجام شده و آگهی آن به زودی منتشر می‌شود تا به سهامداران واجد شرایط تخصیص داده شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان