شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر : 78057

در سال 1401 انجام شد؛

واریز 603 همت سود جاری شرکت ها از طریق سجام

واریز 603 همت سود جاری شرکت ها از طریق سجام
بالغ بر 603 همت سود جاری شرکت ها که در سال گذشته به عنوان سود نقدی در مجامع تقسیم شده بود، از طریق سجام به حساب سهامداران واریز شد.

به‌ گزارش شهر بورس به نقل از سنا، با توسعه زیرساخت‌های بازار سرمایه در سال گذشته و با الزام سازمان بورس به شرکت‌های بورسی و فرابورسی برای واریز سود از طریق سجام به‌طور خودکار و بدون نیاز به مراجعه حضوری، از مجموع ۸۴۱ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سال مالی ۱۴۰۰، بالغ بر 603 همت از مبلغ مذکور که در سال گذشته به عنوان سود نقدی در مجامع تقسیم شده بود، از طریق سجام به حساب سهامداران واریز شد.

بهبود زیرساخت‌های بازار سرمایه موجب انتفاع ذینفعان و افزایش خدمات‌رسانی خواهد شد؛ ازاین‌رو سازمان بورس و اوراق بهادار با الزام پرداخت سودهای سالانه و سنواتی شرکت‌ها از طریق سامانه سجام به صورت کاملا غیرحضوری در سال ۱۴۰۱ زمینه احقاق حق سهامداران خرد و تسهیل سهامداری را فراهم آورد.

بورس تهران ساختمان مرکز مالی زنجان را احداث می کند


مطابق آمارها؛ از مجموع ۸۴۱ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس در سال مالی ۱۴۰۰، بالغ بر 603 همت از مبلغ مذکور که در سال گذشته به عنوان سود نقدی در مجامع تقسیم شده بود، از طریق سجام به حساب سهامداران واریز شد.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

ابراهیم کاظمی یکشنبه , 13 فروردین 1402 - 17:45

سلام چرا در سال 1388 که به صندوق های اعتباری مجوز فروش حق سهم آن موسسه را داده. ودر آن زمان که تورم به این شدت نبود چطوری صندوق اقتصاد بسيجيان بعد از اینکه یه غول اقتصادي شد خود موسسه بدون در نظر گرفتن که آیا سهامدار می‌خواهد حق سهم خود را بفروشد یا نه اقدام به خرید یکجانبه کرده بود و حق سهام را آنطوری که به نفع خودشان بود پرداخت کرد ولی وقتی که کار به شکایت و دادرسی شد و محکوم شد دیگه حق کامل سهامداران آن زمان را نداد و در بورس هم پذیرفته شد بدون اینکه حق و حقوق سهامداران قدیمیش را پرداخت کند به بانک سپه واگذار شد چرا عدالت در مورد این موسسه اجرا نشد

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان