شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر : 51391

رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت خبر داد:

واریز ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت

واریز ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت
رئیس هیأت عامل صندوق گفت: بیش از ۲ هزار ۶۸۴ میلیارد تومان تا امروز پرداخت شده و تا پر شدن سقف یادشده، ماهیانه ۶۵۰ میلیارد تومان واریز خواهد شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، هفته گذشته با ایجاد توافق میان دو صندوق تثبیت و صندوق توسعه ملی، درباره موضوعات مهمی همچون زمان، شرایط و نحوه واریزی‌ها اجماع حاصل شد و حالا رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت از  واریز ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت خبر داده است.

موضوع پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت از جمله موضوعات بسیار حائز اهمیتی است که به ویژه از زمان ریزش بازار در سال ۱۳۹۹، در میان فعالان بازار سرمایه و اصحاب قلم این حوزه و همچنین در سطوح بالادستی دولت مطرح شد.

با امضای توافق میان دو صندوق تثبیت و صندوق توسعه ملی، موضوعات مهمی همچون زمان، شرایط و نحوه واریزی‌ها شفاف و مشخص شد.

از آذر ماه ۱۳۹۹ تا انتهای سال گذشته، سه واریزی در فواصل زمانی نامنظم در آذر ماه ۱۳۹۹، اردیبهشت و دی ماه ۱۴۰۰ به مبلغ ۲ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت واریز شد.

این در حالی است، که هفته گذشته با ایجاد توافق میان دو صندوق تثبیت و صندوق توسعه ملی، درباره موضوعات مهمی همچون زمان، شرایط و نحوه واریزی‌ها اجماع حاصل شد. در قرارداد منعقد شده، نحوه سپرده‌گذاری منابع توسعه ملی نزد صندوق تثبیت شفاف و مشخص شد.

در همین راستا، رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت ، با اشاره به پیش‌نویس قرارداد صندوق تثبیت با صندوق توسعه ملی اظهار کرد: در ابتدا دو صندوق یادشده در این پیش‌نویش به اجماع نرسیدند و پرداختی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت نیز تا تعیین و تکلیف شدن این قرارداد متوقف شد.

امیرمهدی صبائی ادامه داد: چهارشنبه هفته گذشته، قرارداد یادشده، به جمع‌بندی نهایی و امضا رسید و از تاریخ امضای این قرارداد واریزی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت دوباره از سر گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید:پرویز خالقی: نشانه ضعف و تردید در بورس دیده می شود


او با اشاره به آخرین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت تصریح کرد: مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان در دی ماه گذشته به صندوق تثبیت واریز شده بود و براساس توافقات انجام شده قرار شده بود ماهیانه ۶۵۰ میلیارد تومان به این صندوق واریز می‌شد. این مبلغ در ماه‌های بهمن و اسفند ۱۴۰۰ و فروردین سال جاری واریز نشد.

رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت اظهار امیدواری کرد: انتظار می‌رود با امضای این قرارداد و طی مذاکراتی که با مدیران صندوق توسعه ملی انجام شده، پرداختی‌های معوق شده سال گذشته به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود و به همین ترتیب برای ماه‌ فروردین نیز واریز خواهد شد.

او در ارتباط با تدوام پرداختی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت خاطرنشان کرد: این پرداختی‌ها تا زمانی ادامه خواهد داشت که معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار که معادل حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است را پوشش دهد. این عدد ممکن است با توجه به نرخ تسعیر ارز در سامانه نیما، بیشتر هم شود.

صبائی با اشاره به مبالغ واریزی تا امروز اذعان کرد: بیش از ۲ هزار ۶۸۴ میلیارد تومان تا امروز پرداخت شده و تا پر شدن سقف یادشده، ماهیانه ۶۵۰ میلیارد تومان واریز خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 15 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان