شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر : 75185

واریز سود سهام 90 میلیون سهامدار از طریق سمات

واریز سود سهام 90 میلیون سهامدار از طریق سمات
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱، سود سهام، بیش از ۹۰ میلیون سهامدار واریز شده است.

به گزارش شهر بورس، محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار درخصوص جزئیات واریز سود سهام جاری و مطالبات سهامداران گفت: در پایان ۱۱ ماه ابتدایی امسال، ۶۴ هزار و ۷۱۵ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان سود جاری متعلق به ۴۷۳ ناشر از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» به حساب ۵۶ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۷۶۱ سهامدار واریز شد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی فوق، سمات سود سنواتی ۳۱۰ ناشر شامل ۳۱ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۳۷ سهامدار به ارزش ۶ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان را پرداخت کرده است.

مدیرعامل سمات درباره آخرین آمار واریز حق تقدم‌های استفاده نشده نیز اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ۱۴۰۱، بیش از ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان حق تقدم استفاده نشده متعلق به ۲ میلیون و یک هزار و ۱۹۰ سهامدار با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» به حساب سهامداران واریز شده است.


بیشتربخوانید: واریز سود 5 هزارمیلیارد تومانی سهامداران بورس


وی به آمار پرداخت سود جاری ناشران بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: سال گذشته که پرداخت سود توسط ناشران به صورت غیر الزام‌آور انجام می‌شد، بیش از ۱۵ هزار و ۸۸۲ میلیارد و ۲۳ میلیون تومان سود جاری متعلق به حساب ۴۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶ سهامدار (حقیقی، حقوقی، سبدگردان و صندوق) واریز شد که خوشبختانه امسال شاهد رشد بیش از ۲ برابری در تعداد واریزی‌ها و ۴.۵ برابری در مبلغ واریزی‌ها هستیم.

گفتنی است، از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ سازمان بورس همه ناشران بازار سرمایه موظف شدند تا سود سهام خود را از طریق شرکت سمات و با استفاده از اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز کنند.

بر اساس این مصوبه در بندالحاقی اصلاح شده (۲) تبصره (۵) ماده واحده لایحه آمده است: کلیه ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند جهت تسهیل امور سهامداران، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) به سهامداران پرداخت کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 11 =

پراپ تریدینگ

کمان