شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر : 56982

واحدهای سرمایه‌گذاری داریکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی خود می‌رسند

واحدهای سرمایه‌گذاری داریکم و پالایش یکم  به ارزش ذاتی خود می‌رسند
بر اساس مصوبه هیأت دولت واحدهای سرمایه‌گذاری داریکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی خود می‌رسند.

به گزارش شهربورس، یک مقام دولتی خبرهای خوبی در خصوص ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری داریکم و پالایش یکم که کاهش قابل توجهی داشته است داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، صندوق دارایکم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات و همچنین بیمه اتکایی ایرانیان و بیمه البرز بود، در سال 99 با قیمت هر واحد 10 هزار تومان به مردم ارائه شد.

همچنین صندوق پالایش یکم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در 4 پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس بود، در سال 99 به قیمت هر واحد 10 هزار تومان به مردم فروخته شد، اما بعد از آن با ریزش بازار در حال حاضر ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری پالایش یکم حدود 7647 تومان و دارایکم 1076 تومان معامله می‌شود، یعنی دارندگان این واحدها بعد از دو سال و نیم در پالایش یکم از اصل سرمایه 24 درصد زیان دیده‌اند و در دارایکم هم فقط 0.7 درصد رشد داشته‌اند.


بیشتر بخوانید:برنامه ملی کافه سرمایه کاموت کیش اینوکس 2022 ایجاد می شود


در این زمینه یک مقام دولتی در مورد برنامه دولت برای جبران زیان دارندگان دارایکم و پالایش‌یکم گفت: پیشنهادی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به دولت ارائه شد که تا با انجام اصلاحاتی ارزش فعلی این صندوق‌ها با ارزش ذاتی آن اصطلاحا NAV برابر شود و این امر مستلزم هیأت دولت است.

این مقام دولتی گفت:‌پیشنهاد سازمان بورس ابتدا در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید، بعد از آن در صحن هیأت دولت هم تصویب شد، در حال حاضر باید معاونت حقوق رئیس‌جمهور موافقت خود را با این مصوبه اعلام کند که اگر این اعلام صورت گیرد سازمان بورس اصلاحاتی در مورد صندوق دارایکم و پالایش یکم انجام می‌دهد که ارزش ذاتی و فعلی این صندوق‌ها یکی شود.

وی این را هم گفت:‌در سال 99 که صندوق دارایکم و پالایش‌یکم تشکیل شد هم بر اساس مصوبه دولت بود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + دوازده =

پراپ تریدینگ

کمان