تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر : 99228

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

همه چیز درباره فرصت‌ های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس

همه چیز درباره فرصت‌ های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس
علی نوید معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه در چهار بخش کشاورزی، صنعت، تجارت و گردشگری پتانسیل مناسب برای سرمایه‌گذاری دارد.

علی نوید معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس در گفت‌وگو با شهر بورس با بیان اینکه اقتصاد ارس در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری شکل گرفته است، اظهار داشت: هرکدام از این بخش‌ها سالانه حجمی از گردش مالی را در این منطقه ایجاد می‌کنند که طبیعتا برخی از بخش‌ها قوی‌تر و بخشی ضعیف‌تر هستند.

وی ادامه داد: رویکرد ما در یک سال گذشته، پیگیری توسعه و رشد همگون در تمام این بخش‌ها بوده است و در سه حوزه جدید ترانزیت و لجستیک، معدن و اقتصاد دیجیتال و هوشمند سعی کردیم توسعه را بیشتر کنیم.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه در صنعت، تجارت، گردشگری و کشاورزی به سمت تکمیل زنجیره‌های ارزش رفته‌ایم، توضیح داد: در پذیرش طرح‌های جدید به سمتی رفتیم که طرح‌ها دارای ارزش افزوده بالایی باشند یا زنجیره خوشه‌های صنعتی و گردشگری موجود را تکمیل کنند. همچنین پذیرش طرح‌ها را هوشمندانه کردیم و شاید در نگاه اول حجم مصوبات ما کم شده باشد اما این مساله عالمانه و عامدانه بوده و علاقه‌ای به پذیرش طرح‌ها با ارزش افزوده پایین نیستیم چون منابع ما را مصرف کرده و آورده ارزشمندی ندارند.

وی ادامه داد: در حوزه‌های جدید به دنبال آماده‌سازی زیربنایی در سال گذشته بودیم؛ مثلا در حوزه معدن هم به دنبال اخذ مجوز معدن مسجد داغی ارس با حفظ مسائل محیط زیستی هستیم و هم در پایین دست معدن زیرساخت‌سازی کرده و زمین آماده کردیم که ان‌شاالله اثرات آن را در سال‌های آینده خواهیم دید.

نوید با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال به دنبال ایجاد بستر مناسب برای استقرار اکوسیستم بلاک چین در حوزه ارس هستیم، ابراز داشت: در حوزه لجستیک هم مرکز لجستیک مرزی جلفا را در حال پیگیری هستیم.


بیشتر بخوانید: رشد 125 درصدی ورود مسافر و گردشگر به منطقه آزاد ارس در نیمه اول سالجاری


وی در پاسخ به این سوال که بسترهای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس به چه گونه‌ای است، یادآور شد: خوسبختانه سبد سرمایه‌گذاری ارس سبد متنوعی است؛ اگر ما کیش را به گردشگری و چابهار را بیشتر به لجستیک می‌شناسیم منطقه آزاد ارس برای سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌ها مناسب است.

نوید ادامه داد: ما برای اینکه راهنمای مناسبی برای سرمایه‌گذاران داشته باشیم حوزه‌های مختلف را مطالعه کردیم، هم در خوشه‌های صنعتی و هم گلخانه‌های هیدروپونیک و صنایع تبدیلی کشاورزی هم در حوزه گردشگری ایده‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تعریف کردیم که طرح‌های توجیهی و نرخ بازگشت آن‌ها مشخص است و این فرصت‌ها و ایده‌ها از سایت سازمان قابل دریافت است.

همه چیز درباره فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس

وی درباره نگرانی سرمایه‌گذاران از امنیت سرمایه‌گذاری گفت: امنیت سرمایه‌گذاران به چند موضوع بستگی دارد که یکی از آنها ثبات قوانین و تصمیم‌گیر‌ی‌هاست که ما سال گذشته تصمیم گرفتیم استقرار کسب‌وکارها را تسهیل، موارد زاید را حذف و یک روند مشخص و شفافی را برای سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

معاون اقتصادی ارس خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برای سرمایه‌گذاری خارجی انجام دادیم تا ضمانت سرمایه‌گذاری خارجی را انجام دهیم همچنین برای سرمایه‌گذاران داخلی هم واگذاری زمین و اینکه سرمایه‌گذاران مالک جایی باشند که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند را هم تسهیل کردیم.

وی در پایان از سرمایه‌گذاران جهت بازدید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ارس و برندینگ این منطقه دعوت بعمل آورد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 17 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان