شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر : 74074

مدیر کالایی کارگزاری صبا جهاد در گفت‌وگو با شهر بورس:

همه خودروها باید به بورس کالا بیایند

همه خودروها باید به بورس کالا بیایند
مدیر کالایی کارگزاری صبا جهاد با تاکید بر لزوم عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: همه خودروها باید به بورس کالا بیایند.

میلاد کلهری در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: شفاف بودن معاملات در بورس کالای ایران و پایین‌تر آمدن قیمت تمام شده خودروها برای خریداران موجب افزایش استقبال مردم از عرضه در بورس کالا شده است.

وی افزود: این اتفاق سبب می‌شود که مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بورس به جای اینکه به جیب دلالان و رانت خواران برود، به سهامداران و شرکت‌های خودروساز برسد.


بیشتر بخوانید: شرایط خرید تارا، فیدلیتی و ریسپکت از بورس کالا


مدیر کالایی کارگزاری صبا جهاد با تاکید بر لزوم عرضه خودرو در بورس کالا، خاطرنشان کرد: با توجه اتفاقات و کش و قوس های پیرامون عرضه خودرو در بورس کالا، اگر هدف کاهش قیمت خودرو است، باید عرضه آن در بورس کالا تداوم داشته باشد.

کلهری ادامه داد: خودروسازان باید همه خودروهای خود را در بورس عرضه کنند تا هم به واسطه فروش در بورس کالا از زیان خارج شوند و هم محصولات با قیمت تمام شده بسیار کمتری به دست خریداران برسد.

این کارشناس بازار سرمایه در واکنش به ورود لاستیک خودرو به بورس کالا، گفت: تجربه موفق عرضه سیمان و خودرو ثابت کرد که با توجه به بستر موجود در بورس کالا، عرضه لاستیک در بورس کالا باعث از بین رفتن رانت، انحصار، قاچاق و واسطه گری، شفافیت در معاملات و درآمدهای مالیاتی می‌شود.


بیشتر بخوانید: جزئیات فروش ربع سکه در دهمین روز عرضه در بورس کالا


مدیر کالایی کارگزاری صبا جهاد به تشریح آینده کامودیتی‌ها پرداخت و یادآور شد: انتظار می‌رود در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به دلیل ضعف اقتصادی ایالت متحده و چین، نرخ‌ها پر فراز و نشیب باشند.

کلهری در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود در ادامه سال ۲۰۲۳ و با توجه به کمبود مواد خام از نفت گرفته تا گاز طبیعی و فلزات، روند صعودی در قیمت کامودیتی ها طی شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان