شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر : 47666

صنعت خودرو در آستانه تحول

همایون دارابی: نگرانی جدید ایجاد نشود، بورس رشد می کند

همایون دارابی: نگرانی جدید ایجاد نشود، بورس رشد می کند
همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه از احتمال تحول در صنعت خودرو سخن گفت و یادآور شد: اگر نگرانی جدید در بازار ایجاد نشود بورس رشد خواهد کرد.

همایون دارابی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: با توجه به نگرانی که بازار از محل لایحه بودجه و رفت‌وآمد مصوبات 10 بندی تجربه می‌کرد، دچار افت شده بود. پس از صحبت رئیس‌جمهور در شامگاه سه‌شنبه و وزیر اقتصاد در روز چهارشنبه هفته گذشته، شرایط بهتر شد.

وی افزود: جلسه حقوقی‌ها برای هماهنگی و حمایت از بازار نیز مؤثر بود و بازار رشدی را آغاز کرده است. شاخص کل بورس، فردا به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد می‌رسد که یک حمایت مهم برای بازار به حساب می‌آید و شکست آن، بازار را ترسانده بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به معاملات روز سه‌شنبه، خاطرنشان کرد: اگر شاخص فردا بتواند خود را در کانال یک میلیون و 300 هزار واحد حفظ کند، به جایگاه خود پیش از آغاز ریسک‌ها و نگرانی‌ها باز خواهد گشت.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال خودرو و خساپا


دارابی در پاسخ به این سؤال که «رشد خودرویی‌ها تا کجا ادامه دارد؟»، گفت: قیمت‌های کنونی سهام خودرویی بسیار ناچیز هستند و عملاً با یک حمایتی که از بازار شد، حرکات خود را انجام دادند. از طرف دیگر، سخنان مقام معظم رهبری در مورد صنعت خودرو، نشان می‌دهد که ممکن است تغییر و تحولاتی در این صنعت پیش رو باشد و فضا به سمت حل مشکلات آنها برود.

وی ادامه داد: صحبت‌های مقام معظم رهبری نشان داد که صنعت خودرو مهم است و ایشان با دقت، تحولات این صنعت را دنبال می‌کنند. این مسئله، احتمالاً واکنش دولت در مورد صنعت خودرو را در پی خواهد داشت.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پایان عنوان کرد: اگر موارد مانند بررسی و اصلاح مصوبات حمایتی دولت از بازار سرمایه در لایحه بودجه به میان نیاید و موجب نگرانی بازار نشود، بورس می‌تواند رشد جدیدی را تجربه کند. بازار، افت خود را انجام داده، اما اگر این مسائل حل نشود، ممکن است بازار بار دیگر با افت مواجه شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان