صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۱۴
کد خبر : 123319

هشدار هواشناسی برای استان خوزستان

هشدار هواشناسی برای استان خوزستان
شهر پلاس: اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به پیش‌بینی تقویت سامانه بارشی، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش شهر پلاس، در هشدار سطح نارنجی شماره ۳ امروز (۱۸ فروردین‌ماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در توصیف شرایط جوی مورد انتظار، تقویت سامانه بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری پیش‌بینی شده است.

زمان شروع پدیده، از اواسط روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه تا اوایل وقت پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه خواهد بود.

مخاطره این سامانه رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق پیش‌بینی می‌شود.

منطقه اثر این پدیده در روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه‌شنبه در بخش‌هایی از مناطق جنوبی و غربی و مرکز به ویژه جنوب غرب از بعد از ظهرها تا صبح روز بعد و در روز چهارشنبه اغلب نقاط استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود.

با توجه به ماهیت فصل بهار و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری احتمال رگبارهای نقطه‌ای و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در بعد از ظهرها و صبح‌ها در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.


بیشتر بخوانید:متهم متواری بالاخره تسلیم شد


لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی اثر این مخاطره هستند.

در این خصوص توصیه شده است تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و صاعقه به کار گرفته شود.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد نیز توصیه شده است.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان