شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
کد خبر : 111998

هزینه هر سفر رئیس جمهور چقدر است؟

هزینه هر سفر رئیس جمهور چقدر است؟
یک پرسش اساسی در سال‌های اخیر و با اوج گرفتن سفرهای استانی رئیس جمهور مطرح شده، این است که هزینه هر سفر رئیس جمهور چقدر است؟

به گزارش شهر بورس، سفرهای استانی دولت سیزدهم با هدف دیدار با اقشار مختلف جامعه و بررسی و شناسایی مشکلات آنان انجام می‌شود اما این سفرها معمولاً حاشیه کم ندارد. با وجود این‌که رئیسی و وزرایش تأکید دارند در سفرهای استانی ریخت و پاش نمی‌کنند اما گاهی حاشیه‌ این سفرها ازجمله هزینه‌هایی که روی دست دولت می‌گذارد پررنگ‌تر از دستاوردهای آن می‌شود.

از نخستین جلسه اعضای کابینه سیزدهم به ریاست سیدابراهیم رئیسی که در آن رئیس قوه مجریه و کابینه‌اش «عهدنامه مدیران دولت مردمی» را امضا کردند، بیش از دو سال می‌گذرد و رئیس‌جمهور در این مدت دور اول سفرهایش را به پایان رسانده و در دور دوم تاکنون به بیش از ۱۰ استان سفر کرده است.

یک پرسش اساسی در سال‌های اخیر و با اوج گرفتن سفرهای استانی رئیس جمهور مطرح شده، این است که ابراهیم رئیسی در هر سفر استانی چقدر پول خرج می‌کند؟ به طور معمول هر ساله اعتباری برای سفرهای استانی تعیین می‌شود که حدود ۲۰درصد اعتبارات، صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود که با توجه به تعداد سفرهایی که تاکنون صورت گرفته، رقم قابل توجهی خواهد شد.


بیشتر بخوانید:فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان در بانک ملی


برای تشریفات سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها نیز معمولا بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود که این بودجه در سال‌های گذشته بارها باعث اعتراض منتقدین دولت شده است. اوج این اعتراضات در سفر ابراهیم رئیسی به استان البرز شکل گرفت که یک نامه پیش از سفر او به این استان منتشر شد مبنی بر اینکه مسئولان استان البرز برای استقبال از رئیس جمهور درخواست اعتبار ۸ میلیارد ریالی کرده بودند. سندی که به صورت رسمی هیچ وقت تایید یا تکذیب نشد اما واکنش رئیسی را برانگیخت. رئیسی در واکنش به این سند، بدون آن‌که تکذیبش کند، به استفاده‌اش از مترو برای رفتن به کرج و همچنین مهمان بودنش در خوابگاه دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت نکند این اعتباراتی که درخواست شده، به اسم ما و کام دیگران باشد؟!

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در واکنش به خبرها درباره هزینه‌های سفرهای استانی رئیس جمهور، نوشت: «دروغ محض! سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت با کمترین هزینه و نهایت صرفه جویی برگزار می‌شود. بدون شک سفرهای دولت سیزدهم جزو کارآمدترین، موثرترین و کم هزینه‌ترین اقدامات دولت‌های بعد از انقلاب است.

ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم که معمولا رئیسی را در سفرهای استانی همراهی می‌کند، در پاسخ به انتقادها گفت: ما در سفرهای استانی چلوکباب نمی‌خوریم، در وَن می‌نشینیم و ساندویچ و نوشابه می‌خوریم و جلسه می‌گذاریم.

سال گذشته روزنامه هم‌میهن مدعی شد رئیسی برای هر سفر به‌طور میانگین سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان حقوق و دستمزد می‌دهد و ۱۲میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان هم صرف گزینه‌ای به نام سایر می‌شود. بنا بر ادعای این روزنامه هر سفر استانی رئیسی به طور میانگین ۵/۱۷ میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد. این در حالی است که مقامات دولتی هرگز چنین رقم‌هایی را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

منبع: افتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان