شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر : 59177

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس مطرح کرد:

هدف گذاری برای رشد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه

هدف گذاری برای رشد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه
"رضا نوحی حفظ آبادی" امروز در پنل نقش پلتفرم های هوشمند مالی در توسعه کسب و کارها که در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، اعلام کرد: نگاهی به روندهای معاملات و سرمایه گذاری در بازار سرمایه به وضوح نشان می دهد که توسعه فناوری در افزایش سطح دسترسی و سهولت روند سرمایه گذاری در بازار سرمایه اثر گذار بوده است و این روند بهبود کارکردهای الکترونیکی ادامه دارد.
به گزارش شهر بورس، رضا نوحی حفظ آباد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ما به دنبال رشد سرمایه گذاری به صورت غیرمستقیم در بازار سرمایه هستیم، به طوریکه همه افراد نیاز دارند بخشی از عایدی خود را سرمایه گذاری کنند و با صرفه جویی مصارف خود رفاه بیشتری را در آینده داشته باشند. او افزود: در جریان رشد سرمایه گذاری غیر مستقیم، نقش فناوری و پلتفرم های هوشمند مالی غیر قابل انکار بوده است به طوریکه شرایط امروز بازار سرمایه با قبل از سال ۹۶ در این حیطه قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه در سال ٩٦ مسوولان به دنبال توسعه صندوق های سرمایه گذاری بودند، اظهار داشت: در آن زمان فارغ از اینکه صندوق سرمایه گذاری شکل بگیرد و دارایی ها در آن صندوق قرار می گیرد و اختلافات مربوط به پرتفوی این صندوق که به صورت روزانه محاسبه شود و سهم هر فردی که در این صندوق وارد و خارج می شوند مشخص شود، یک امر فراسرزمینی بود.نوحی اظهار داشت: اطمینان و استقبال سرمایه گذاران به حضور در صندوق های سرمایه گذاری زمانی شکل می گیرد که فرد بتواند در محیطی کاملا شفاف و آسان سرمایه گذاری کند؛ وجود این نیاز، باعث راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری شد و انجام چنین اتفاقی به عنوان گام اولیه تلقی شد.

بیشتر بخوانید: سایه سنگین سود سپرده بانکی بر بازار سرمایه


او افزود: گام دیگر در راستای توسعه صندوق سرمایه گذاری این بود که افراد باید برای ورود و خروج به صندوق سرمایه گذاری یا ابطال آن، مراجعه حضوری می کردند در حالی که تعداد شعب گسترده نبود و در سراسر کشور دارای شعب نبودیم. مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در این زمینه اقدامات لازم مبنی بر ایجاد صندوق سرمایه گذاری قابل معامله انجام شد، در این صندوق سرمایه گذار واحدهای سرمایه گذاری را مشابه سهام خرید و فروش می کند که محاسبه nav صندوق ها از روزانه به هر دو دقیقه یکبار نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود.
وی ادامه داد: همچنین مکانیزم قبلی که فرد برای احراز هویت یا صدور و ابطال با آن مواجه بود از جمله موضوعاتی بود که سرمایه گذار را دچار تردید و سرخوردگی می کرد اما با توسعه تکنولوژی ها، فرصت رشد برای صندوق ها و سهولت اقدامات مهیا شد و بحث شناسایی غیرحضوری سرمایه گذاران از طریق اثرانگشت یا سامانه چهره نگاری احراز هویت گامی مهم در روند رشد سرمایه گذاری ها در این بخش بود. وی در پایان گفت: روند توسعه فناوری و تکنولوژی های روز دنیا در جهت سهولت سرمایه گذاری و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران در بازار سرمایه ادامه دارد که قطعا توسعه این فعالیت ها به رشد اعتمادها به سرمایه گذاری در بازار سرمایه اثر گذار است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان