تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر : 84137

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

هاوینگ بیت کوین؛ فرصت یا تهدید؟

هاوینگ بیت کوین؛ فرصت یا تهدید؟
هاوینگ به معنای تقسیم شدن یک چیز به دو قسمت مساوی یا نصف شدن است. هاوینگ بیت کوین با توجه به نزدیکی به مارکت اهمیت دارد.

به گزارش شهر بورس، هاوکینگ بیت کوین هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و باعث ایجاد تغییراتی در مقدار پاداش استخراج در هر بلاک می شود.

در آن پاداش استخراج بلاک های جدید بیت کوین به نصف کاهش می یابد و این کار برای کنترل عرضه بیت کوین و اطمینان از اینکه یک دارای کم یاب باقی می ماند انجام می شود که به مهم ترین رویداد سیستم اقتصادی برترین رمز ارز بازار تبدیل شده است.

در حقیقت هاوینگ به معنای تقسیم شدن یک چیز به دو قسمت مساوی یا نصف شدن است.


تحلیل تکنیکال بیت کوین | آخرین بروزرسانی 25 خرداد 1402


بررسی رفتار حرکتی بیت کوین در هاوینگ

سال ۲۰۱۲: در هاوینگ‌ سال 2012 قیمت هر بیت کوین 12 دلار بوده که طی یک دوره 4 ساله تا سقف قیمتی 9638 درصد رشد داشته و به عدد 1197 دلار رسید و بعد از ایجاد سقف قیمتی طی 608 روز 82 درصد کاهش داشته است.

سال ۲۰۱۶: در هاوینگ سال 2016 قیمت هر بیت کوین 576 دلار بوده که طی یک دوره 4 ساله تا سقف قیمتی 3378 درصد رشد داشت و به عدد 20000 دلار رسید. بعد از ایجاد سقف قیمتی طی 396 روز 84 درصد کاهش داشته است.

هاوینگ بیت کوین؛ فرصت یا تهدید؟

سال ۲۰۲۰: در هاوینگ سال 2020 قیمت هر بیت کوین 8417 دلار بوده که طی یک دوره 4 ساله تا سقف قیمتی 727 درصد رشد داشت. در این دوره قیمت هر بیت کوین به ۶۹ هزار دلار رسید و بعد از ایجاد سقف قیمتی طی 640 روز 77 درصد کاهش یافت.

اگر دقت کنیم بیت کوین در هر هاوینگ درصد کمتری نسبت به هاوینگ های قبلی رشد کرده که این درصد برای هر 3 هاوینگ انجام شده تقریبا بین 30 تا 40 درصد موج قبلی خود بوده است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت بسته به اینکه قیمت بیت کوین در هاوینگ 2024 چه عددی باشد که 335 روز تا هاوکینگ زمان باقی مانده است با فرض بررسی رفتار موج های صعودی قبلی و همین‌طور دیدگاه فراکتالی ساختار بیت کوین انتظار یک موج صعودی دیگر برای تارگت های بالای ۱۰۰ هزار دلار را شاهد باشیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان