شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر : 60149

هادی نصیری: دلیل ریزش های اخیر ناشی از سیاست های کلان اقتصادی است

هادی نصیری: دلیل ریزش های اخیر ناشی از سیاست های کلان اقتصادی است

هادی نصیری مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آسال گفت: عمده دلیل ریزش های اخیر ناشی از سیاست های کلان اقتصادی بوده که دولت در پیش گرفته است.

شهر بورس – مژده ابراهیمی: هادی نصیری مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آسال در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سهام در ماه های گذشته شرایط نسبتا بدی را تجربه کرده است. همزمان با افزایش ریسک های سیستماتیک، ابهامات پیرامون بازار بیشتر شده و قیمت سهام افت قابل توجهی را تجربه کرد.

وی افزود: عمده دلیل ریزش های اخیر ناشی از سیاست های کلان اقتصادی بوده که دولت در پیش گرفته و سیاست های شدید انقباضی برای کنترل تورم، رشد نرخ بهره بانکی و همچنین رشد نرخ اسناد خزانه اسلامی شاهدی بر این مدعاست.


بیشتر بخوانید: جزئیات جلسه حمایت از بورس؛ عرضه های اولیه متوقف می شود


هادی نصیری با بیان اینکه «بازارهای مالی با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند»، یادآور شد: ابهامات فراوان پیرامون سیاست های دولت نظیر تعیین نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی در سال آتی، قیمت گذاری دستوری و مسائلی از این دست سبب شده است تا بازار سهام با سردرگمی زیادی مواجه شود.

این کارشناس بازار سرمایه درمورد تاثیر بسته 10 بندی بر روند بورس، عنوان کرد: در روزهای گذشته خبر بسته 10 بندی حمایت از بازار سرمایه منتشر شد که حاوی مواردی نظیر بیمه سهام پرتفوی اشخاص حقیقی، انتشار اوراق تبعی و ..‌. بود.

وی ادامه داد: مشکلات بازار در حال حاضر از جنس سیاست های کلان اقتصادی بوده و نیازمند نگاه سیاستگذار پولی و مالی به این بازار است.

هادی نصیری تصریح کرد: تا زمانی که سیاست های انقباض پولی، رشد مداوم نرخ بهره و همچنین سیاست‌های دستوری دولت در رابطه با شرکت‌ها ادامه دار باشد، نمی توان چندان به بسته های حمایتی سازمان بورس امیدوار بود.


بیشتر بخوانید: جلسه فوق العاده برای حمایت از بورس + عکس


به گفته این فعال بازار سرمایه؛‌ شاید این موارد بتوانند مقداری از ترس برخی سرمایه گذاران که ناشی از افت معنادار قیمت ها بوده است را پوشش دهد، ولی تا زمانی که سیاست های کلان دولت تغییر نکند، احتمال رشد قیمت سهام زیاد نیست.

هادی نصیری اظهار داشت: در هفته جاری به دلیل عدم تغییر در سیاست های کلی، بعید است اتفاق خاصی در بازار رخ دهد. همچنین با بهتر شدن شرایط احتمال دارد که نگاه بازار به گزارشات بیشتر شده و شرکت هایی که گزارشات دوره ای خوبی منتشر کردند، مورد اقبال بیشتر قرار بگیرند.

منتظر تعادل بازار باشید

مصاحبه از محمد رحیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

پراپ تریدینگ

کمان