شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
کد خبر : 53944

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

هادی میرعلمی: پالایشی ها بهترین گروه بورس هستند

هادی میرعلمی: پالایشی ها بهترین گروه بورس هستند
هادی میرعلمی کارشناس بازار سرمایه به تشریح سناریوهای پیش‌روی بورس پرداخت و گروه پالایشی را بهترین گروه بورسی دانست.

سید هادی میرعلمی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: پس از ورود شاخص کل به کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی، بورس حدود سه هفته‌ای می‌شود که وارد فاز اصلاحی شده است. در این اصلاح، سوالی که باید به آن پاسخ داده می‌شد، این بود که این اصلاح موقت است یا وارد شدن بازار به یک روند نزولی؟
وی افزود: نکته‌ای که بسیار اهمیت داشت، این بود که ارزش معاملات خرد پس از ورود بازار به فاز اصلاحی، به مرور زمان کاهش یافت و این اتفاق هر روز به طور مداوم تکرار شد. رسیدن ارزش معاملات به سه هزار میلیارد تومان در شاخص یک میلیون و 500 هزار واحدی، نشان می‌دهد که سهامداران با توجه به تورم موجود در جامعه تمایلی به فروش سهام ندارند و بازار از فروشنده خالی شده است.


بیشتر بخوانید:آیا قیمت آب معدنی افزایش یافته است؟


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در این شرایط، نکته منفی عدم حضور خریداران در این نقطه بود. نقدینگی بسیاری از بازار سرمایه راهی بازار ارز و طلا شد که این موضوع کاملاً مشهود بود.
سید هادی میرعلمی با اشاره به وضعیت معاملات امروز بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امروز هم ارزش معاملات پایین است، اما معاملات امروز بورس متفاوت بود. زمانی که بازار سقف تاریخی دلار را می‌بیند و موج تورمی به وجود می‌آید، امروز در برخی گروه‌های بازار شاهد رشد بودیم.
وی به تحلیل وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس تهران پرداخت و عنوان کرد: در تایم فریم‌های پایین، یک خط روند نزولی داشتیم که این خط روند نزولی امروز به سمت بالا شکسته شد. با این حال، همچنان نمی‌توان با یک کندل، با قطعیت از آغاز روند صعودی، شکست مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحدی و رشد مداوم صحبت کرد و نظرات هیجانی داد.
این کارشناس بازار سرمایه سناریوهای پیش‌روی بازار سرمایه را بررسی کرد و گفت: دو گزینه روبه‌روی بازار است. یا بازار به طور موقت رشد می‌کند و یک سقف پایین‌تر پیش از رسیدن به یک میلیون و 600 هزار واحد می‌سازد تا دوباره وارد فاز اصلاحی شود و یا اینکه روند صعودی آغاز می‌شود.
سید هادی میرعلمی در پاسخ به این سوال که «چگونه می‌توان سناریوی پیش‌روی بازار را تشخیص داد؟»، اظهار داشت: جواب این سوال، در دل ارزش معاملات خرد بازار نهفته است. اگر ارزش معاملات از فردا روند به رشدی داشته باشد، انتظار شکسته شدن مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحد وجود دارد، ولی اگر در روزهای آتی دیدیم که بورس نمی‌تواند ارزش معاملات خود را به بیشتر از پنج هزار میلیارد تومان برساند، شاهد اصلاح مجدد در بازار خواهیم بود.
با توجه به وضعیت نفت جهانی، نزدیکی به فصل مجامع و انتشار گزارش‌های شرکت‌ها، پالایشی‌ها بهترین گروه بازار هستند. اگر شرایط کلی بازار مساعد باشد، یکی از گروه‌های هدفی که سهامداران در اولویت خود دارند، می‌تواند گروه پالایشی باشد و این گروه نسبت به سایر بازار رشد بهتری را تجربه کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان