صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر : 83292

نیما نائینیان در گفت‌وگو با شهر بورس:

رشد بازار سرمایه ملایم خواهد بود/ شاخص در پایان سال به 3 میلیون می رسد

رشد بازار سرمایه ملایم خواهد بود/ شاخص در پایان سال به 3 میلیون می رسد
نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی می شود بازار یک حرکت مستمر با شیب ملایم رو به بالا تا پایان سال داشته باشد.

نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: وضعیت بازار، وضعیت بدی نیست. این رشدی که از سال گذشته شروع شد و ادامه آن به امسال رسید، با اصلاح‌های جزئی رو به رو شد.

وی افزود: برخلاف عقیده بسیاری از فعالان بازار که فکر می‌کردند اتفاقاتی نظیر سال ۹۹ را داریم و با ریزش مواجه هستیم اما این اتفاق نیفتاد.

نائینیان ادامه داد: بازار اصلاح جزئی داشت و الان هم می‌بینیم که خریدار خوبی دارد. فکر می کنم بعد از فصل مجامع و با گزارش‌های خوبی که منتشر شود بازار جای رشد دارد اما باید در نظر گرفت که اگر بخواهیم ارزش دلاری بازار را معیار قرار دهیم، بازار رشد شارپی که در سال ۹۹ وجود داشت را نخواهد داشت اما ریزش آن چنانی هم نخواهیم داشت.

نیما نائینیان

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیش بینی می شود بازار یک حرکت مستمر با شیب ملایم رو به بالا تا پایان سال داشته باشد. فکر می‌کنم امسال به سقف واحد ۳ میلیون برسیم و بازار حتی بالای آن هم تثبیت شود.

وی در پاسخ به این سوال که کدام سهم‌ها را مستعد رشد می‌دانید، گفت: خبرهای خوشی درخصوص برجام به گوش می‌رسد و صحبت ها از یک توافق موقت و بعد از آن یک توافق دائم است. با توجه به این اخبار مثبت سیاسی که به بازار منتقل می شود گروه های ریالی به ویژه آنهایی که عقب ماندند مثل صنعت خودرویی که با سقف سال ۹۹ فاصله زیادی دارد و یا در همین مدت بالا رفته و بعد اصلاح کردند می‌توانند سود سازی بیشتری داشته باشند یا گروه هایی مثل صنعت بانکداری یا صنعت بیمه. حتی گروه‌های کوچکتر می‌توانند جذاب باشند.


بیشتر بخوانید: بورس به رشد ۹ هزار واحدی رسید


نائینیان با اشاره به نزدیکی فصل مجامع عنوان کرد: فصل مجامع استراتژی خاص خودش را می‌خواهد، یک اصطلاح غلطی در بازار رواج یافته که خیلی‌ها در فصل مجامع از سهم خارج می‌شوند و بعد از مجامع دوباره وارد سهم می‌شوند اما سهمی که استراتژی محور است، ارزش دلاری خوبی دارند و سود خوبی تقسیم می‌کنند؛ نگه داشتن این سهم در بازدهی خوب سبد سهامداران می‌تواند کمک کند.

وی در خصوص اهمیت رویدادهای مالی خاطرنشان کرد: رویدادهای مالی به آگاهی‌بخشی سهامداران می‌تواند کمک کند، همین که مدیران و روسا از نزدیک با دغدغه‌های سهامداران آشنا می‌شوند. بزرگترین دستاورد نمایشگاه‌ها و رویدادهای ماست.

این فعال رسانه ای یادآور شد: ما در دنیا رویدادهای مالی بسیاری را تجربه می کنیم اما در ایران کمتر است. امیدوارم این معدود رویدادهای مالی حفظ شوند و حتی رسانه‌ها در برپایی چنین رویدادهایی پیش قدم شوند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان