صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۹
کد خبر : 126408

نکات مهم قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال

نکات مهم قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال
دنیای ارزهای دیجیتال، با سرعت غیر قابل تصوری در حال پیشرفت و گسترش است. هر لحظه، اتفاقات تازه‌ای در این دنیا رخ می‌دهند که پیش‌بینی نحوه افزایش یا کاهش قیمت کوین‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش شهر بورس، دنیای ارزهای دیجیتال، با سرعت غیر قابل تصوری در حال پیشرفت و گسترش است. هر لحظه، اتفاقات تازه‌ای در این دنیا رخ می‌دهند که پیش‌بینی نحوه افزایش یا کاهش قیمت کوین‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. در این میان و با وجود همه این عوامل متغیر، یافتن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، امن و کامل، یک کار چالش برانگیز است. اگر شما هم هنوز نمی‌دانید که برای فعالیت‌های خود، کدام صرافی را باید انتخاب کنید، همراه ما باشید.

امنیت؛ اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مجموعه معتبر

قطعا و بدون هیچ تردیدی، امنیت باید اولین دغدغه شما باشد. با وجود افزایش فعالیت‌های مردم عادی در دنیای کریپتوکارنسی‌ها، این حوزه به یکی از جذاب‌ترین مراکز فعالیتی هکرها تبدیل شده است. بنابراین برای محافظت از سرمایه خود، حتما صرافی ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که مشخصه‌های امنیتی آن بهتر از سایر مجموعه‌ها باشد. برخی از مهم‌ترین مشخصه‌های کلیدی امنیتی که یک صرافی ارز دیجیتال باید ارائه دهد، شامل موارد زیر است:

  • احراز هویت دو مرحله‌ای: 2FA که در فارسی به احراز هویت دو مرحله‌ای شناخته می‌شود، ساده‌ترین و اولین روش محافظت از سرمایه شما است.

  • کیف پول سرد: Cold Storage یا کیف پول سرد، روشی است که سرمایه شما به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شود. امکان دسترسی و هک‌شدن در این روش، بسیار کم است.

  • مطابقت با قوانین کشور: برای از دست نرفتن سرمایه‌تان، حتما صرافی ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که قوانین کشوری را که ساکن آن‌جا هستید، رعایت کند.

رابط کاربری ساده و اپلیکیشن اختصاصی

شما هم به‌خوبی می‌دانید که فعالیت در حوزه ارز دیجیتال، مخصوصا در ماه‌های اول، بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. به همین دلیل، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مثل والکس با داشتن رابط کاربری ساده، می‌تواند بخش زیادی از پیچیدگی‌های فعالیت در دنیای کریپتوکارنسی را کاهش دهد. علاوه بر این، یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، اپلیکیشن اختصاصی با امکانات کامل هم به شما عرضه می‌کند که امکان فعالیت ساده‌تر و سریع‌تر را برای شما فراهم کند.

اعتبار و شهرت صرافی ارز دیجیتال

ناگفته پیدا است که پیش از هزینه‌کردن سرمایه خود و خرید ارزهای دیجیتال مختلف در یک صرافی، باید از حسن شهرت و اعتبار آن صرافی اطمینان پیدا کنید. خوشبختانه در دنیای آنلاین امروز، هیچ‌کس نمی‌تواند پیشینه خود را پنهان کند. به‌سادگی و با یک جستجو کامل، به‌خوبی می‌توانید رد پای صرافی ارز دیجیتال منتخب خود را بررسی کنید. نظرات و انتقادات را مطالعه کرده و نقاط قوت و ضعف صرافی را از طریق مشتریان آن، بیابید. پیش از بررسی سابقه فعالیت‌های صرافی، تحت هیچ شرایطی سرمایه خود را وارد آن مجموعه نکنید.

کارمزدها و هزینه‌ها

نکته مهم دیگری که باید پیش از انتخاب صرافی ارز دیجیتال در نظر بگیرید، میزان کارمزد و هزینه‌ای است که آن صرافی از کاربران خود اخذ می‌کند. در واقع همه صرافی‌ها بر اساس کارمزد اخذ شده، به درآمد می‌رسند. گاهی اوقات این میزان کارمزد در نگاه اول چندان زیاد نیست، اما برای استفاده طولانی‌مدت و در معامله‌های بزرگ، رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند. برخی از مهم‌ترین نکاتی که درباره کارمزد اخذ شده صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید شامل این موارد هستند:

  • کارمزد معامله‌ها: معمولا هر معامله، کارمزد جداگانه‌ای دارد. اگر قصد دارید هر روز معامله‌های زیادی انجام دهید، صرافی ارز دیجیتال منتخب شما باید کارمزد منطقی و قابل قبولی برای این بخش داشته باشد تا ضرر نکنید.

  • کارمزد واریز و برداشت: علاوه بر معامله‌ها، واریز و برداشت نقدینگی هم کارمزد دارد. این کارمزد را هم پیش از انتخاب صرافی کریپتوکارنسی خود، در نظر بگیرید.

  • هزینه‌های پنهان: فعالیت در هر محیط، هزینه‌های متغیر دیگری نیز دارد که پس از مدتی فعالیت، متوجه آن‌ها می‌شوید. حتما پیش از شروع کار، نظرات کاربران را مطالعه کرده و تمام هزینه‌های احتمالی را پیش از وارد کردن سرمایه‌تان، بررسی کنید.

برای مثال صرافی والکس با اخذ تنها 0.2% در بازار مبتنی بر بیت‌کوین، 0.1% در بازار پایه تومان و 0.05% در بازارهای تتر، یکی از پایین‌ترین کارمزدهای ممکن را دارد.

پشتیبانی سریع و کارآمد

در دنیای کریپتوکارنسی‌ها، احتمال وقوع خطا و مشکل در هر ثانیه از شبانه‌روز وجود دارد. بدون شک شما هم می‌دانید که فعالیت در این حوزه، به دقایق و ثانیه‌ها بستگی دارد و حتی چند دقیقه تاخیر، می‌تواند ضررهای غیر قابل تصوری را ایجاد کند. بنابراین پیش از انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال مناسب خود، مجموعه‌ای را انتخاب کنید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی مشکلات شما هستند.

نقدشوندگی سریع

سرعت خرید یا فروش ارزهای دیجیتال و میزان راحت‌بودن تبدیل ارز دیجیتال به وجه نقد یا دیگر ارزهای معتبر دنیا، نقدشوندگی یا همان لیکوئیدیتی نام دارد. هر قدر که میزان لیکوئیدیتی یک صرافی ارز دیجیتال بیشتر باشد، شما سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به‌فروش رسانده و آن‌ها را نقد کنید. پس باید یک صرافی با لیکوئیدیتی بالا بیابید که به‌سرعت ارزهای شما را نقد کنند.

شفافیت معامله‌ها و گزارش‌دهی دقیق

یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند میزان اعتبار و حسن انجام کار یک مجموعه صرافی ارز دیجیتال را به شما نشان دهد، میزان شفافیت معامله‌های انجام شده در آن‌جا است. گزینه‌ای را انتخاب کنید که امکان بررسی حجم و حسابرسی معامله‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. گزارش‌های دقیق و دوره‌ای به شما ارائه می‌دهد و امکان مشاهده جزئیات تمام تراکنش‌ها فعلی و سابق را در اختیارتان می‌گذارد.

ابزارها و امکانات ارائه شده

نکات مهم قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال

تریدرهای حرفه‌ای به ابزارهای حرفه‌ای هم نیاز دارند. بات‌های مارجین گرید، اسپات گرید، مارتینگل، اینفینیتی گرید، اسمارت ریبالانس، ارائه اعتبار اختصاصی برای فعالیت در دنیای کریپتو کارنسی، امکان خرید و فروش سریع و آنی یا خرید و فروش پیشرفته با دیگر تریدرهای حاضر در صرافی، تنها بخشی از امکانات مورد نیاز برای یک تریدر حرفه‌ای است. در والکس، همه این ابزارها و خدمات به کاربران ارائه داده می‌شوند و شما هم می‌توانید با توجه به میزان سرمایه خود، از این بات‌ها و امکانات بهره ببرید.

والکس، صرافی امن، سریع و با پشتیبانی کامل

نکات مهم قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال

با این‌که ممکن است در نگاه اول انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ابتدای مسیر، چندان مهم نباشد؛ اما باید به شما بگوییم که یک انتخاب نامناسب می‌تواند تمام مسیر فعالیت شما را تحت تاثیر بگذارد. باعث سود فوق‌العاده شما شده یا به ضرر و ورشکستگی‌تان منتهی شود. بنابراین پیش از هر چیز، به مهم‌ترین نکات انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال توجه کرده و گزینه‌ای را انتخاب کنید که درست مثل صرافی ارز دیجیتال والکس، بهترین و کارآمدترین شرایط را در اختیارتان می‌گذارد.

منبع :

https://www.tahlilbazaar.com/news/283847/در-این-صرافی-ها-ارز-دیجیتال-نخرید

https://www.forbes.com/advisor/in/investing/cryptocurrency/top-10-cryptocurrencies/

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + یازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان