صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 91385

نقش بیت کوین در کاهش هزینه‌های انتقال پول به دیگر کشورها

نقش بیت کوین در کاهش هزینه‌های انتقال پول به دیگر کشورها
با استفاده از بیت کوین، مردم می‌توانند هزینه‌های بالایی که معمولا برای انتقال پول از طریق بانک‌ها پرداخت می‌کنند را کاهش دهند.

به گزارش شهر بورس، استفاده از بیت‌کوین می‌تواند در ارسال پول به خارج از کشور مفید باشد. با استفاده از این ارز دیجیتال، مردم می‌توانند هزینه‌های بالایی که معمولا برای انتقال پول از طریق بانک‌ها پرداخت می‌کنند را کاهش دهند. بسیاری از افراد در سرتاسر جهان به صورت منظم به دوستان و خانواده‌های خود در خارج از کشور پول ارسال می‌کنند.

به گزارش بانک جهانی در سال 2019، پیش‌بینی شده بود که میزان پولی که به کشورهای با درآمد کم و متوسط ارسال می‌شود، در آن سال به 550 میلیارد دلار برسد. اگرچه وضعیت ناشی از ویروس کرونا (COVID-19)، تعداد ارسال‌های خارجی در سال 2020 کاهش یافت؛ اما همچنان به 540 میلیارد دلار نیز می‌رسید.

بیت کوین و کاربردهای آن در حوزه تراکنش‌های مالی

بیت‌کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال و پیشروی تکنولوژی بلاک‌چین، در حوزه‌های مختلفی از اقتصاد و مالی تأثیرات مهمی دارد. نقش و اهمیت بیت‌کوین برای کشورهای مختلف در این موارد نیز بسیار قابل‌توجه است. برخی از کاربردهای آن در حوزه تراکنش‌های مالی اقدامات زیر هستند.

نقش بیت کوین در کاهش هزینه‌های انتقال پول به دیگر کشورها

تسهیل در تراکنش‌های پولی بین‌المللی

بیت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال بدون مرز، می‌تواند در تراکنش‌های بین‌المللی نقش مهمی ایفا کند. کاربران می‌توانند با انتقال بیت‌کوین به صورت مستقیم به فرد یا نهاد در کشور دیگر، از هزینه‌های بانکی و ارزی بکاهند و تسهیلات بیشتری در انجام تراکنش‌های مالی بین مرزها داشته باشند. همچنین برای کشورهایی که تراکنش‌های حواله و انتقال وجه به دیگر کشورها دارای هزینه‌های بالایی هستند، بیت‌کوین می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد.

تسهیلات بانکی در مناطق کمتر توسعه‌یافته

بیت‌کوین به افراد در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته، اجازه می‌دهد تا به راحتی به خدمات مالی و تجارت بین‌المللی دسترسی پیدا کنند. حتی اگر از لحاظ سیستم بانکی محلی، دارای کمبود امکانات و قوانین محدودی باشند.

نوآوری در مالی و فناوری

بیت‌کوین و تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند به عنوان محرک نوآوری در حوزه‌های مالی و فناوری عمل کند. کشورها می‌توانند با پذیرش و توسعه این تکنولوژی، زمینه‌هایی نظیر پرداخت‌های دیجیتال، ثبت املاک و تراکنش‌های مالی مبتنی بر بلاک‌چین را بهبود دهند.

با این حال وضعیت بیت‌کوین در هر کشور به عواملی چون محدودیت‌های قانونی، تقاضا و تصمیماتی درباره سیاست‌ بستگی دارد. همچنین نوآوری‌ها و تحولات در این فضا همچنان ممکن است تاثیرات بیشتری در آینده داشته باشند.

نکاتی در رابطه با استفاده از بیت کوین برای کاهش هزینه حواله

حواله یا همان انتقال پول، به‌عنوان یک صنعت با ارزش تقریبی 540 میلیارد دلار، از منابع اصلی تأمین ثروت برای کشورهایی با درآمد کم و متوسط به شمار می‌آید. با این حال بسیاری از افراد فعال در این حوزه معتقدند که بیت‌کوین می‌تواند با از بین بردن واسطه‌ها و کاهش هزینه‌های مربوط به تراکنش‌های مالی بین‌المللی، فرآیند حواله را تسهیل کند. با این حال هزینه‌های بالای مرتبط با زیرساخت‌ها و شبکه بیت‌کوین، عواملی است که باعث می‌شود حواله‌ها برای اکثر افراد غیرعملی به نظر برسند.

نقش بیت کوین در کاهش هزینه‌های انتقال پول به دیگر کشورها

آشنایی با حواله و هزینه‌های ناشی از آن

در حواله‌های معمولی، مشتری به اپراتور انتقال پول با واحد پول محلی مقداری پول پرداخت می‌کند و گیرنده پول را در کشور مقصد منهای کارمزد، تبدیل می‌کند. اکثر حواله‌ها از طریق شبکه‌های نرم افزاری حواله بزرگ‌تر مانند Western Union یا MoneyGram کار می‌کنند.

چگونه می‌توان از بیت کوین برای حواله استفاده کرد و هزینه‌ها را کاهش داد؟

استفاده از بیت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال بی‌مرز، به عنوان راهی جذاب برای انجام حواله‌های بین‌المللی مطرح شده است. به دلیل اینکه هر فرد می‌تواند از فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال استفاده کند، نیازی به پرداخت هزینه برای انتقال پول از طریق بانک یا ارائه‌دهنده نرم‌افزار حواله ندارد.

چندین شرکت نوپای ارائه‌دهنده خدمات بلاکچین، راه‌حل‌هایی برای تسهیل حواله با استفاده از بیت‌کوین ارائه می‌دهند؛ حتی بدون اینکه کاربر نیاز به دانش دقیق از تکنولوژی بیت‌کوین داشته باشد.

خدمات ارائه‌دهندگان نرم‌افزار حواله جایگزین با نرم‌افزارهایی می‌شوند که تراکنش‌های بیت‌کوین را تسهیل می‌کنند. به‌این ترتیب یک اپراتور انتقال پول، به ‌سادگی می‌تواند مقدار مورد نیاز پول را حساب کرده و سپس معادل آن بیت‌کوین خریداری کند. پس از آن فرد باید به‌ صورت فوری آن‌ها را به پول محلی کشور مقصد تبدیل کرده و بفروشد.

مشکلات و چالش‌های استفاده از بیت کوین برای انتقال پول

بزرگ‌ترین نگرانی مرتبط با تراکنش‌های ارز دیجیتال بین‌المللی، احتمال سوء استفاده از آن‌ها به عنوان ابزار پولشویی است. الزامات گزارش‌دهی بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات انتقال پول، محدودیت‌هایی را برای شناسایی و ارسال گزارش دقیق تراکنش‌ها ایجاد کرده است. همچنین کنترل دارایی‌های خارجی افراد در کشورها نیز ممکن است منجر به ایجاد مشکل در استفاده از بیت کوین برای انتقال پول شود.

نقش بیت کوین در کاهش هزینه‌های انتقال پول به دیگر کشورها

علاوه بر این، در چند مدت اخیر نیز قیمت بیت کوین غیرقابل پیش‌بینی است و همین امر منجر می‌شود تا اگر افراد کمی دیرتر اقدام به خرید بیت کوین و فروش آن کنند، ممکن است ضرر داشته باشند. به عنوان مثال باید افراد بتوانند هنگامی که قیمت این ارز نوسان زیادی ندارد، اقدام به استفاده از آن برای انتقال پول کنند؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است ارز خود را با قیمت کم‌تری تبدیل به پول محلی کشور گیرنده کنند.

بیت کوین و نقش آن در انتقال پول بدون هزینه به کشورهای دیگر

حواله‌های بین‌المللی یکی از عرصه‌های مهم در حوزه مالی است که به عنوان یک فرصت عالی برای انجام تراکنش‌های بیت‌کوین مطرح شده است. با توجه به هزینه‌های بالای خدمات سنتی انتقال پول، کاربران می‌توانند با ارسال مستقیم بیت‌کوین به گیرنده، در مصرف هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. تعدادی از شرکت‌های نوپا نیز نرم‌افزارهایی ارائه می‌دهند که حواله‌های بیت‌کوین را بدون نیاز به درک کاربران از ارزهای دیجیتال تسهیل می‌کنند.

البته باتوجه‌به این موضوع، به دلیل افزایش هزینه تراکنش‌های بیت‌کوین، جذابیت این ارز برای حواله‌ها کاهش یافته است. ارزهای دیجیتال رقیب مانند ریپل و دش نیز با کارمزدهای نسبتا پایین‌تر به بازار حواله وارد شده‌اند.

لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و استفاده از آن‌ها برای انتقال پول از کشوری به کشور دیگر، تماما به تصمیمات و شرایط هر فرد بستگی دارد و نمی‌توان برای تمامی افراد در شرایط یکسان، یک نوع روش را پیشنهاد داد. پس اگر قصد دارید به جای انتقال پول از انتقال بیتکوین برای کاهش هزینه‌های حواله استفاده کنید، باید در ابتدا تحقیقات لازم و تحلیل بیت کوین را به خوبی انجام دهید تا در بین راه دچار مشکل نشوید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان