شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر : 50170

نقش بازار سرمایه در شکوفایی شرکت های دانش بنیان

نقش بازار سرمایه در شکوفایی شرکت های دانش بنیان
مدیر مسئول و صاحب امتیاز آژانس خبری تحلیلی شهر بورس به تشریح نقش بازار سرمایه در شکوفایی شرکت های دانش بیان پرداخت.

امیر توپچی پور، مدیر مسئول و صاحب امتیاز آژانس خبری شهر بورس در گفت‌وگو با همفکران، درباره نقش بازار سرمایه در شکوفایی شرکت های دانش بنیان ، اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی در خصوص رتبه‌بندی سهولت انجام کسب‌وکار، کشور ما از بین 190 کشور در رتبه 127 قرار داشت که این موضوع چندان جالب نیست و تأمین سرمایه و تسهیل سرمایه‌گذاری جهت قدرت بخشی به شرکت‌های دانش بنیان می باشد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین مشکلات اقتصاد کشور ما، موانع موجود در فضای کسب‌وکارها است که برای تحقق شعار “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” بایستی موانع برطرف شده و فعالیت کسب‌وکارها تسهیل شود.

مدیر مسئول شهر بورس خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش افزوده بالایی که شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌کنند، نقش ویژه‌ای در رشد علمی، فناوری و اقتصادی کشور دارند و حمایت از این شرکت‌ها و تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند منجر به کشف استعدادهای برتر و سوق دادن آن‌ها به سوی فعالیت‌های مولد در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور شود.

بورس بی جان در انتظار تزریق نقدینگی
توپچی پور تصریح کرد: اقتصاد فعلی دنیا دیگر بر پایه حجم تولید نیست و با توجه به تحولات نوین در حوزه فناوری و ارتباطات و بسترهای موجود در اقتصاد دانش بنیان برای تولید، اشتغال و ثروت آفرینی، عدم آگاهی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باعث از دست رفتن فرصت‌های اقتصادی در کشور می‌شود.

نقش بازار سرمایه در شکوفایی شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در راستای پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد: می‌توان از ظرفیت‌های موجود در بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی در راستای قدرت بخشی به شرکت‌های دانش بنیان بهره برد. تأمین سرمایه و تسهیل سرمایه‌گذاری از جمله مزیت‌های بازار سرمایه برای این شرکت‌ها هست تا بتوانند فعالیت‌های خود را با بهره‌گیری از امکانات بیشتری گسترش دهند.


بیشتربخوانید:زمان اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان


این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: با توجه به شفافیت‌هایی که بازار سرمایه دارد می‌توان شرایط را برای جذب نقدینگی خارجی نیز فراهم کرد. همچنین بورس این قابلیت را دارد که با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان زمینه تجاری‌سازی در حوزه فناوری‌های نو با ارزش افزوده بالا را فراهم کند.

توپچی پور با اشاره به شرکت‌های دانش بنیان فعال در بازار سرمایه گفت: طی سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان از استان‌های مختلف کشور در بازارهای مختلف بورس و فرابورس پذیرفته شده‌اند که تعداد این شرکت‌ها به بیش از 30 شرکت می‌رسد و در دسته فناوری‌های مختلفی چون فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، مواد پیشرفته، انرژی‌های نو، سخت‌افزارهای رایانه‌ای، برق قدرت، الکترونیک، کنترل و مخابرات و… به فعالیت می‌پردازند.

وی در پایان تأکید کرد: در صورتی که شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه پذیرفته شده باشند مردم عادی نیز حتی با سرمایه اندک و با اعتماد بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها می‌کنند و همین موضوع می‌تواند منجر به فراگیر شدن و رشد شرکت‌های دانش بنیان شده و پیشرفت استارتاپ ها و سودآوری مردم را در پی خواهد داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان