صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر : 117469

در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان شد؛

نظر یک اقتصاددان درباره گواهی سپرده 30 درصد؛ «شاید» تورم را کنترل کند!

نظر یک اقتصاددان درباره گواهی سپرده 30 درصد؛ «شاید» تورم را کنترل کند!

تیمور رحمانی کارشناس ارشد اقتصادی می‌گوید که گواهی سپرده 30 درصدی «شاید» در کنترل تورم موثر باشد؛ او معتقد است که دولت با این اوراق، سیاستش را علنی کرد.

تیمور رحمانی کارشناس ارشد اقتصادی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره گواهی سپرده 30 درصدی بانک‌ها، اظهار داشت: اینکه بگوییم این سپرده‌ها خوب هستند یا بد، باید دید که از منظر چه کسانی نگاه می‌کنید؛ از منظر دولت که نگران اقتصاد و تورم بوده با دید مصالح عمومی خوب بوده است.

این کارشناس ارشد اقتصادی ادامه داد: از نظر کسی که مثلا در کار معامله ملک بوده، ممکن است تاثیر منفی داشته و این کار وجهه خوبی نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: حد نصاب سرمایه گذاری در گواهی سپرده بانکی برای صندوق‌های درآمد ثابت اصلاح شد


گواهی سپرده شاید تورم را کنترل کند

وی در پاسخ به این سوال که «آیا این طرح می‌تواند جلوی تورم را بگیرد یا خیر؟»، عنوان کرد: قبل از این اوراق هم نرخ سود تقریبا به این اعداد رسیده بود و می‌توان گفت با این سپرده‌ها دولت سیاستش را علنی کرد که با این روش می‌خواهد تورم را کنترل کند.

رحمانی ادامه داد: اگر از این منظر نگاه کنیم، این کار ایده آل نیست چون هیچ سیاستی ایده آل نیست اما این طرح نشان داد که دولت در مقابل حوادث واکنش نشان می‌دهد و از این منظر، نقطه قوت است اما باید تلاش کند که آثار منفی چنین سیاست‌های پولی و در ادامه تورم را کم کند.

وی درباره احتمال کاهش نرخ بهره بین بانکی هم توضیح داد: فکر نمی‌کنم نرخ بهره بین بانکی چندان تغییر کند، چون ماه‌هاست به سقف نرخ بهره چسبیده است و حتی قبل از طرح گواهی سپرده هم در اعداد فعلی بوده است، البته شاید نرخ بهره سایر بازارها تغییر کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 20 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان