تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰۴
کد خبر : 101799

نرخ محصولات پرطرفدار اپل در بازار + جدول

نرخ محصولات پرطرفدار اپل در بازار + جدول
گوشی های موبایل اپل در بازار ایران با قیمت های مختلفی به فروش می رسد. در این خبر قیمت انواع گوشی های اپل را مشاهده می کنید.

به گزارش شهر بورس، ورود برخی از محصولات جدید شرکت اپل، از جمله آیفون 14 و 15 به ایران ممنوع است. همین ممنوعیت در کنار تحریم، نوسانات نرخ ارز و البته حباب قیمتی و سود فروشندگان، بر نرخ برخی از این مدل‌ها تاثیر گذاشته است.

اکنون محصولات پرطرفدار شرکت اپل در بازه قیمتی 30 تا بیش از 100 میلیون تومان در بازار یافت می‌شود و برخی از مدل‌ها در فروشگاه‌های مختلف نرخ‌های متفاوتی دارند که گاه بازه قابل توجه و عجیبی را شامل می‌شود. در جدول زیر قیمت برخی از این محصولات را در می‌بینید.

نرخ محصولات پرطرفدار اپل در بازار

بازه قیمتی(میلیون تومان) نام محصول
63,950-100,991 آیفون 15 پرو مکس
61,760-73,500 آیفون 14 پرو مکس
58,400-102,500 آیفون 15 پرو
53-66 آیفون 14 پرو
50,100-102,500 آیفون 13 پرو
39,750-68,400 آیفون 12 پرو
39,250-39,500 آیفون 15
34,400-36,700 آیفون 14
34,300-47,100 آیفون 13
30,200-32,500 SE2022

روزهای نه چندان خوش اپل؟

شرکت اپل در روزهای پایانی شهریور از جدیدترین محصولات خانواده آیفون رونمایی کرد. اما پس از آن انتقادتی از مدل‌های مختلف آیفون 15 در فضای مجازی منتشر شد از جمله داغ کردن باتری آن. ضمن اینکه شباهت زیاد میان این مدل با محصول پیشین (آیفون 14)، نیز با کنایه‌هایی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی رقم زد.

حالا در جدیدترین خبر ناخوشایند برای شرکت اپل، رسانه‌ها از احتمال لغو تولید مودم اختصاصی آیفون خبر می‌دهند. زومیت این خبر را شکست بزرگی برای شرکت اپل توصیف کرده است. بر اساس این گزارش، «منابع آگاه می‌گویند اپل پس از چند بار شکست، در نهایت تصمیم گرفته است تولید مودم اختصاصی آیفون را لغو کند. گزارشی تأییدنشده که منبع اصلی‌ آن به زنجیره‌ تأمین اپل در آسیا برمی‌گردد، به لغو یکی از خبرسازترین و پرچالش‌ترین پروژه‌های این شرکت اشاره دارد. ظاهرا تولیدکننده‌ گوشی آیفون و مک بوک و اپل واچ تصمیم گرفته است توسعه‌ مودم اختصاصی را پس از چند بار شکست، متوقف کند.»


بیشتر بخوانید:طارمی به بارسلونا گل زد


این گزارش می‌افزاید: «بر اساس ادعای یک افشاگر در پلتفرم Naver، اپل تا به امروز چندین بار تلاش کرده است که مودم 5G اختصاصی برای گوشی و سایر محصولاتش بسازد، با این‌حال تمامی تلاش‌هایش به درِ بسته خورده‌اند. این افشاگر می‌گوید اپل فرآیند رهاسازی تدریجی پروژه را شروع کرده است.

افشاگری دیگر در شبکه‌ اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعای مشابهی مطرح کرده و به نقل از منابع آگاه در ژاپن گفته است که اپل دیگر تمایلی به توسعه‌ مودم 5G اختصاصی ندارد.

افشاگرانی که شایعه‌ لغو تولید مودم اپل را منتشر کرده‌اند، سابقه‌ی کاملا درخشانی ندارند و فعلا نمی‌توانیم ادعای آن‌ها را باور کنیم؛ با این‌حال شکی نیست که اپل برای ساخت مودم اختصاصی با چالش‌های زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

مدتی پیش خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی نوشت نمونه‌های اولیه‌ مودم اپل به‌دلیل اهداف غیرواقع‌بینانه‌ این شرکت در شرایط جالبی به سر نمی‌برند و معمولا بیش از حد داغ می‌کنند. همچنین ابعاد این پردازنده‌ها بسیار بزرگ‌تر از حد تصور است.»

دیجیاتو نیز در این مورد گزارش داده است: «به نظر می‌آید اپل پس از چندین تلاش ناموفق برای تکمیل تراشه مودم 5G اختصاصی خود، توسعه این مودم‌ را متوقف می‌کند. البته هنوز اپل رسما این خبر را تأیید نکرده، اما براساس گزارش منابع آگاه، تلاش‌های این شرکت برای توسعه مودم خود تاکنون شکست خورده است. اپل چند سال است که در پی ساخت مودم 5G بوده اما گویا سرمایه‌گذاری‌ها و پافشاری‌های زیاد این شرکت ثمره‌ای به‌همراه نداشته است.

اپل برای طراحی مودم اختصاصی خود هزاران مهندس را استخدام کرد؛ این شرکت در سال 2019 کسب‌وکار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را خرید و اکثر مدیران این پروژه را از بین مهندسان اینتل و کوالکام انتخاب کرد. هدف اپل آماده‌سازی تراشه مودم برای پاییز 2023 بود.»

در عین حال، بر اساس گزارش دو رسانه زومیت و دیجیاتو، هنوز نمی‌توان به طور کامل مطمئن بود که اپل پروژه تولید مودم اختصاصی آیفون را لغو می‌کند. چرا که این شرکت تا کنون هزینه‌های زیادی را به این پروژه اختصاص داده است؛ ضمن اینکه اپل بیشترین ارزش بازار دنیا را در بین شرکت‌ها دارد و سالانه ده‌ها میلیارد دلار سود خالص به جیب می‌زند. از سوی دیگر این شرکت مشتاق است به قرارداد گران‌قیمتش با کوالکام پایان دهد. در سال 2017، اپل از کوالکام به دلیل اقدامات ضدرقابتی و 1 میلیارد دلار تخفیف پرداخت‌نشده شکایت کرد. این دو شرکت در سال 2019 این دعوا را حل‌وفصل کردند، و از آن زمان تاکنون با یکدیگر قرارداد همکاری دارند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان