شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر : 47460

خریداران صبر کنند

ندا عباسی: بازگشت بورس در کوتاه مدت انتظار نابه جایی است

ندا عباسی: بازگشت بورس در کوتاه مدت انتظار نابه جایی است
ندا عباسی، کارشناس بازار سرمایه به خریداران توصیه کرد که برای خرید سهام کمی صبر کنند، چراکه بازگشت بورس در کوتاه مدت انتظار نابه‌جایی است.

ندا عباسی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: روند حرکت بازار در روز چهارشنبه بعد از مدت‌ها و برخلاف روزهای گذشته صعودی بود که شاخص کل بیش از ۲۱ هزار واحد افزایش یافت.

وی افزود: فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مصوبات هیئت دولت برای حمایت از بورس، خاطرنشان کرد: طرح بسته ده بندی حمایتی بورس برای الحاق به لایحه بودجه حتی به مجلس هم ارسال نشده که این موضوع نیاز به شفاف‌سازی دارد. در ادامه، ارسال نامه متانول ساز کاوه، زیان ده شدن عملیاتی شرکت را دلیلی برای خاتمه فعالیت قرار داد و این مسئله، قانون‌گذاران را مجدداً به تکاپو انداخت تا اصلاحاتی را مدنظر قرار بدهند. روز چهارشنبه، خبر کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها راهی بازار شد که این گروه و شرکت‌های سرمایه‌گذار این صنعت را مورد توجه قرار داد.

عباسی در پاسخ به این سوال که «روند بازار در روزهای آینده به چه شکل خواهد بود؟»، گفت: با توجه به خروج پول‌هایی که نتیجه بی‌اعتمادی و ترسی بوده که طی این مدت بین سهامداران شکل گرفته، بازگشت بازار در کوتاه مدت انتظار نا به‌جایی به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: از سوی دیگر عملکرد ضعیف حقوقی‌ها و بازار گردان‌ها باعث افزایش شناوری سهم‌ها شده و کار آن‌ها را در راستای حمایت از بازار سرمایه، نسبت به گذشته دوچندان کرده‌ است. از لحاظ تکنیکالی، سطح حمایتی از دست رفته و بالای بازار ممکن است پولبک به این سطح به‌حساب بیاید که پیشنهاد می‌شود خریداران تا زمان بازپس‌گیری این محدوده کمی صبر کنند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در بازاری که نقدینگی صندوق‌های بزرگ به دلیل الزام به خرید اوراق دولتی بسیار ضعیف شده و  بسیاری از خریداران اعتباری بازار مارجین کال شدند و به‌ناچار به فروش سهام روی آوردند. در این شرایط، سهامداران هر روز با یک ریسک معاملاتی روبه‌رو هستند. چگونه می‌توان انتظار داشت که سرمایه‌گذار خارجی رغبتی برای ورود به این بازار از خود نشان بدهد؟ این موضوع بیشتر شبیه یک جوک مطبوعاتی است تا یک فکت اقتصادی.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان