تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
کد خبر : 14067

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

نتیجه مذاکرات وین با کشورهای 1+4

به گزارش شهر بورس و به نقل از پرس تی وی، مذاکرات بین ایران و دیگر طرفین برجام در وین تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است. روز جمعه، نمایندگانی از ایران و گروه کشورهای 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به علاوه آلمان)؛ مذاکرات ۴ روزه خود را در پایتخت اتریش با هدف رفع تحریم‌های ایران

به گزارش شهر بورس و به نقل از پرس تی وی، مذاکرات بین ایران و دیگر طرفین برجام در وین تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

روز جمعه، نمایندگانی از ایران و گروه کشورهای 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به علاوه آلمان)؛ مذاکرات ۴ روزه خود را در پایتخت اتریش با هدف رفع تحریم‌های ایران و بحث درباره سایر موضوعات به پایان رساندند.

پس از خروج یک جانبه ترامپ از برجام، سرنوشت تحریم‌های ضد ایرانی که بر اساس سند مورد تایید سازمان ملل متحد لغو شده بود، در هاله‌ای از ابهام است.

دولت ترامپ سپس کارزار «فشار حداکثری» را آغاز و تحریم‌های دیگری را تحت عناوین بسیاری علیه ایران اعمال کرد.

در مذاکرات اخیر یک هیئت آمریکایی هم به وین سفر کرده بود، اما ایران اجازه شرکت در این گفت‌وگوها را به آنها نداد.

بیشتر بخوانید: قرارداد با چین پیش زمینه بازگشت به برجام است

در جریان مذاکرات، دو کار گروه در سطح تخصصی در مورد تحریم‌های واشنگتن و همچنین محدودیت‌های هسته‌ای که ایران می‌تواند رعایت کند، بحث و گفت‌وگو کردند و نتیجه‌گیری خود را به کمیسیون مشترک JCPOA گزارش دادند.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه که در راس هیئت ایرانی در مذاکرات وین حضور داشت ، جمعه شب در گفت‌وگو با پرس تی وی از آغاز دوباره مذاکرات از روز چهارشنبه خبر داد.

وی گفت: همه هیئت‌ها اتفاق نظر دارند که در مسیر درستی پیش می‌رویم و باید به مذاکرات ادامه دهیم. ما سه روز بحث فشرده در دو کارگروه داشتیم و نتایج نسبتاً خوب بود، اما با این وجود آنها نیاز به ادامه بحث‌ها دارند؛ به خصوص در زمینه لغو تحریم‌ها که بسیار پیچیده است.

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: امروز گزارش‌های کارگروه‌ها را شنیدیم و تصمیم گرفتیم به آنها استراحت دهیم تا در کشورهای خود رایزنی‌های بیشتری داشته باشند و چهارشنبه آینده برای ادامه مذاکرات بازگردند.

عراقچی درمورد مواضع کشورمان در مورد تحریم‌ها، عنوان کرد: منظور ما از راستی آزمایی این است که اثرات رفع تحریم‌ها را در عمل ببینیم. بنابراین صرفاً امضای امریکا برای لغو تحریم‌ها یا دستورات اجرایی کافی نیست. آنها باید رسماً دستورات را امضا كنند، اما آنچه برای ما مهم است دیدن تأثیرات لغو تحریم‌ها در عمل است. بررسی عملی لغو تحریم‌ها به روش‌های خاص خود نیاز دارد كه ما روی آنها كار می‌کنیم. من نمی‌دانم این کار جقدر طول می‌کشد اما ما آماده‌ایم تا با سایر شرکت‌کنندگان JCPOA برای بررسی سریع و آسان مذاکره کنیم.

بیشتر بخوانید: آمریکا برای بازگشت به برجام باید پیشقدم شود

عراقچی همچنین بر موضع ایران تأکید کرد و گفت: آمریکا باید اولین قدم برای لغو تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را بردارد. همه می‌دانند که ابتدا آمریکایی‌ها از برجام خارج شده‌اند. آنها باید تحریم‌ها را بردارند و به برجام برگردند تا ایران نیز در ادامه از این تعهدنامه به صورت کامل پیروی کند.

با وجود تمامی این تفاسیر، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان از ادامه مذاکرات خبر داده و باید منتظر ماند و دید که طرف آمریکایی بالاخره خواهد توانست به تعهدات خود عمل کند یا بار دیگر غیر قابل اعتماد بودن خود را به جهان ثابت می‌کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ