تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 131070

نتیجه دادگاه کگهر چه شد؟

نتیجه دادگاه کگهر چه شد؟
شرکت معدنی و صنعتی گهر زمين (کگهر) نتیجه شکایت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در خصوص تغییر کاربری در خصوص آب چاه عین القر را اعلام کرد.

به گزارش شهر بورس، شرکت معدنی و صنعتی گهر زمين (کگهر) با افشای اطلاعات گروه ب در کدال در خصوص پرونده قضایی شرکت و نتیجه آن گفت:

سازمان جهاد كشاورزی با اين ادعا كه انتقال آب به محلی غير از اراضی متعلقه خالف ضوابط و مقررات قانون توزيع عادالنه آب می باشد و متعاقباً بنا به تكليف قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغها و به استناد اينكه فعل شركت گهرزمين درخصوص انتقال آب از اراضی عين البقر به محل كارخانجات از مصاديق تغيير كاربری غيرمجاز می باشد، اقدام به طرح شكايت كيفری تغيير كاربری غيرمجاز اراضی زراعی و باغها عليه شركت نمود. درحالي كه درخواست تغييركاربری در اوايل سال 98 به كميسيون تبصره 1 ماده 2 قانون مذكور تقديم شده بود و كميسيون مذكور عليرغم تكليف قانونی مبنی بر اظهارنظر ظرف مهلت دوماهه از زمان تقديم درخواست، كماكان موضوع درخواست تغيير كاربری شركت گهرزمين را مسكوت گذاشته بود.


بیشتر بخوانید:فرود تقسیم سود دارد


دادگاه بدوی نظر به گزارش اداره جهاد كشاورزی، ضمن احراز ارتكاب جرم صدراالشاره، رای به محكوميت شركت گهرزمين به پرداخت چهارصد و پنجاه و پنج ميليارد و صدو هشتاد ميليون ريال جزای نقدی صادر نمود؛ اما پيرو دفاعيات انجام شده و با توجه به اقدامات شركت درخصوص اخذ مجوزات لازم، اجرای رای مذكور به مدت دوسال معلق شد. در ادامه با اعتراض سازمان جهاد كشاورزی به رای مذكور، پرونده به دادگاه تجديد نظر ارجاع شد كه خوشبختانه با توجه به دفاعيات مستدل و متقن شركت، ضمن رد تجديد نظرخواهی اداره جهاد كشاورزی، رای بدوی به نفع شركت تاييد گرديد.

نتیجه دادگاه کگهر چه شد؟

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ