صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 113117

میثم پیله فروش سرپرست سازمان خصوصی سازی شد

میثم پیله فروش سرپرست سازمان خصوصی سازی شد
میثم پیله فروش طی حکمی از سوی سازمان خصوصی سازی، به عنوان رئیس جدید مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت منصوب شد.

به گزارش شهر بورس، روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، طی حکمی از سوی مالک رحمتی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی، میثم پیله فروش را به عنوان رئیس جدید مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت منصوب کرد. میثم پیله فروش همچنین دستیار وزیر اقتصاد در زمینه پایش عدالت اقتصادی است.

میثم پیله فروش کیست

میثم پیله فروش متولد ۱۳۵۸ است. وی دکتری اقتصاد در گرایش توسعه دارد و پژوهشگر اقتصاد مرکز پژوهش های مجلس بوده است. پیله فروش کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته ی معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرده و در دوران دبیرستان نیز در استعدادهای درخشان درس خوانده است.

در سال 1400 پیله فروش در یک برنامه تلویزیونی در شبکه یک سیما حضور یافت و دربارهٔ بیت کوین و ارزهای دیجیتال صحبت کرد. او در این برنامه کوین را به اشتباه به عنوان کویین تلفظ کرد و پس از توضیح و تصحیح این اشتباه، به توضیحاتی در مورد “ملکه بیت‌ها” پرداخت.

تلفظ نادرست نام بیت کوین، که به عنوان یکی از مهم‌ترین رمزارزهای جهان شناخته می‌شود، یک اشتباه رایج در میان عموم است.

به دنبال چنین اشتباهی از یک دکترای اقتصاد کاربران در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

کاربری به نام رضا نوشت: مشکل فقط تلفظ نیست هر انسانی ممکن است یک کلمه زبان خارجی را به اشتباه تلظ کند اما اینکه در ادامه همان گفتار برای این کلمه توضیح و تفسیر اشتباه هم ارائه بدهی و درباره ملکه بیت ها صحبت کنی نشان از این هست که مشکل بی سوادی و دروغگویی وی دارد نه تنها یک اشتباه ساده تلفظی…

کاربری دیگر به نام گمنام نیز نوشت: این اشتباه نشان دهنده این است که یک نفر که دکترای اقتصاد دارد نه تنها از اقتصاد روز دنیا عقب مانده بلکه دارای دانش غلط نیز است. البته خروجی های دانشگاه امام صادق بهتر از این نمیشود…


بیشتر بخوانید:آخرین اخبار از طرح نهضت ملی مسکن


با این حال، از یک اقتصاددان که به برنامه تلویزیونی دعوت شده و انتظار می‌رود تا اطلاعات اساسی مرتبط با بیت‌کوین را مسلط باشد، انتظار می‌رود که به جزئیات اصلی مانند دلیل نام‌گذاری و سایر اطلاعات مربوط به این رمزارز مسلط باشد.

این مدل اتفاق ما را به یاد مسئولانی می اندازد که برای تلفظ صحیح واژگان درمانده اند.

سوابق کاری میثم پیله فروش

از سوابق کاری وی می توان به معاونت پژوهشی دیده بان شفافیت و عدالت، دبیری سرویس اقتصادی سایت تحلیل ایران، کارشناسی دبیرخانه ی شورای اقتصاد سیما، بنیان گذاری مؤسسه مطالعاتی «توحید نگار» و تدریس در دانشگاه اشاره کرد. از میثم پیله فروش تا کنون چندین کتاب از جمله «نظریه‌های عدالت اقتصادی» و چندین و چند مقاله به چاپ رسیده است.

در سال ۱۳۹۸ نیز داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از قزوین شده بود که چند روز مانده به انتخابات، انصراف خود را اعلام کرد و چنین نوشت: «برای ایجاد این مجلس لازم است از تکثر نامزدهای همسو کاسته شده و با از خودگذشتگی به تحقق مجلس سالم، کارآمد و در خدمت مردم کمک کرد. در نتیجه؛ ادامه حضور در عرصه انتخابات را به مصلحت نیروهای انقلاب نمی دانم.

منبع: ایونا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان