صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر : 99608

مولدسازی دارایی‌ها امکان پذیر است + فیلم

مولدسازی دارایی‌ها امکان پذیر است + فیلم

احسان رضاپور مدیرعامل شرکت مولدسازی بانک تجارت گفت: به عنوان اولین شرکت در حوزه مولدسازی دارایی‌‌ها نشان دادیم که این کار امکان‌پذیر است.

احسان رضاپور مدیرعامل شرکت مولدسازی بانک تجارت در گفت‌وگو با شهر بورس درباره شرکت مولدسازی بانک تجارت اظهار داشت: بانک تجارت از سال 95 شرکتی در حوزه راه‌اندازی و فعال‌سازی کارخانه‌ها ایجاد کرد که ما از سال ۹۸ آنجا مستقر شده‌ایم تا با حمایت بانک بتوانیم از ظرفیت واحد‌های صنعتی و پروژه‌های نیمه کاره و دارایی‌هایی که در اختیار بانک تجارت است، ارزش افزوده خوبی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تلاش کردیم این پروژه‌ها را به دست فعالین دارای اهلیت برسانیم و به شکل بهره‌مندتری از آن‌ها استفاده کنیم. اسم شرکت هم از همان سال ۹۸ تبدیل به مولدسازی و مدیریت دارایی بانک تجارت شد که همانطور که از اسم آن مشخص است کار آن شناسایی دارایی‌های مختلف در قسمت‌های مختلف کشور است.

مدیرعامل شرکت مولدسازی بانک تجارت با بیان اینکه با بررسی گزارشات کارشناسی، ماشین آلات و پتانسیل‌ها مطالعات اقتصادی را انجام دهیم، گفت: برنامه‌ریزی کردیم که با چه بودجه‌ای می‌توان این واحدهای صنعتی را فعال کرد، با شناسایی این موضوعات توانستیم با برنامه ریزی که داشتیم خیلی از این موانع را برطرف کنیم و تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی را در سه سال اخیر به چرخه تولید برگردانیم.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره «کارنووامِ» بانک تجارت


وی ادامه داد: بودجه بسیاری از این کارخانه‌ها از طریق بانک تامین شده و به چرخه تولید بازگشته و محصولات آن هم به بازار آمده و با ارزش افزوده بهتری فروخته شده است که هم اثرات مالی آن در بانک مشخص شده و هم رسیدن این پروژه‌ها به سرمایه گذاران و فعالان صنعتی که دارای اهلیت هستند این امیدواری را به وجود آورده که کارخانه بتواند آینده خیلی بهتری داشته باشد.

رضاپور با اشاره به اینکه این دارایی‌ها متعلق به سهامداران و سپرده گذاران بانک است، توضیح داد: برگرداندن این پروژه‌ها به چرخه تولید می‌تواند منافع سهامداران را تامین کند، همچنین این گزارشات امکان سنجی و مطالعات اقتصادی که انجام می‌دهیم حتی اگر خودمان نخواهیم به پشتوانه آنها کارخانه را راه بیاندازیم، آن را در اختیار خریداران قرار می‌دهیم و ارزش افزوده آنها را نشان می‌دهیم.

نشان دادیم که مولدسازی دارایی امکانپذیر است

وی ادامه داد: این موضوع به حوزه املاک بانک نیز کشیده شده است؛ از آنجایی که بانک‌ها برای وصول مطالبات ممکن است زمین، ساختمان و… در اختیار داشته باشند ممکن است اینها رها شوند که با بازدیدهای کارشناسی نقاطی که باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود را شناسایی و مسیر لازم برای ساخت‌وساز و فروش را طی می‌کنیم. در این زمینه از ظرفیت بورس کالا، صندوق‌های ساختمان و مشارکت استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مولدسازی بانک تجارت با بیان اینکه بانک تجارت اولین شرکتی بود که وارد این حوزه شد، خاطرنشان کرد: ما در طی کار دیدیم که با برنامه‌ریزی، پیگیری‌ها و ایده برای این طرح‌ها هم می‌توان این پروژه‌ها را از انجماد خارج کرده و فروخت و برخلاف عدم اعتقاد به فروش این دارایی‌ها دستاوردهای ما نشان داد که این کار شدنی است و می‌توان این تجربه را در اختیار سایر بانک‌ها و شرکت‌ها قرار داد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان